پنج‌هزار کیت نمونه‌گیری کرونا برای دانشکده پزشکی آبادان تامین شد


پنج‌هزار کیت نمونه‌گیری کرونا برای دانشکده پزشکی آبادان تامین شد

آبادان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: پنج هزار کیت نمونه‌گیری ویروس کرونا برای استفاده در مناطق پرخطر ، در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا آرش یلالی روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا در آبادان با موضوع طرح حاج شهید سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: این تعداد کیت آزمایش برای تشخیص سریع کرونا توسط گروه های جهادی دانشکده علوم پزشکی آبادان تهیه شده که در اختیار قرارگاه عملیاتی شهرستان‌های تابعه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گروه‌های مشترک بهداشت و بسیج در محل‌هایی که موارد مثبت مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد حضور یافته و نمونه‌گیری از افراد مشکوک را انجام می‌دهند.

یلالی گفت: گروه‌ها بر اساس موارد ثبت شده در سامانه غربالگری‌های و شماره تلفن ۴۰۳۰ تعیین شده و برای بررسی موارد مشکوک به کرونا به محل‌های از پیش تعیین شده اعزام خواهند شد.

وی در ادامه به بیان دلیل تغییر وضعیت آبادان از قرمز به نارنجی پیش از اعلام محدودیت‌ها اشاره کرد و افزود: دلیل تغییر وضعیت آبادان تغییر رده بندی ملی بوده چرا که طبق معیار گذشته، مناطق دارای بیش از چهار بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در وضعیت قرمز کرونا قرار می‌گرفت.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: طبق رده‌بندی جدید، هر شهرستان به ازای بیش از ۳۰ نفر بستری در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و از ۱۸ نفر به بالا نیز در وضعیت نارنجی قرار خواهد داشت.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است