مقاوم سازی 21 هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان بروجرد


مقاوم سازی 21 هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان بروجرد

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از مقاوم سازی 21 هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان بروجرد خبر داد.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با بهسازی و بازسازی بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی در بروجرد، میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در این شهرستان به ۸۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل فرودین ماه سال ۹۸ به واحدهای مسکونی شهرستان بروجرد تصریح کرد: ۴۶۰ واحد مسکونی شهری و روستایی سیل‌زده در بروجرد احداث و ۲۰۰ واحد آسیب‌دیده از سیل در این شهرستان تعمیر شده است.

رضایی با اشاره به تهیه طرح هادی برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های استان گفت: طرح هادی ۸۴ روستای شهرستان بروجرد بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به وضعیت ۱۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بروجرد، عنوان کرد: ۹۱ روستای این شهرستان ازخدمات اجرای طرح هادی در این روستاها شامل خاک‌برداری، زیرسازی، آسفالت معابر، جدول‌گذاری، کانال سنگی، دیوار حائل، جداره سازی و سنگ‌فرش معابر بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به بهره‌مندی ۵۲ درصدی روستاهای کشور از اجرای طرح هادی، تصریح کرد: میانگین بهره مندی روستاهای شهرستان بروجرد از اجرای طرح هادی ۶۵ درصد گزارش شده است.

رضایی با اشاره به آسفالت ۶۳۰ هزار مترمربع از معابر روستایی گفت: با همکاری ثبت اسناد و املاک استان بیش از ۸۵۰۰ جلد سند مسکن روستایی صادر شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول