کتاب‌های کمک آموزشی همچنان ممنوع


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ممنوعیت کتاب‌های کمک آموزشی بر اساس مصوبات شورای عالی...

کتاب‌های کمک آموزشی همچنان ممنوع

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ممنوعیت کتاب‌های کمک آموزشی بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی نیز مانند آموزش حضوری به قوت خود باقی است.

رضوان حکیم زاده در گفت و گو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: ممنوعیت کتاب‌های کمک آموزشی به این دلیل است که در بستر فضای مجازی و آموزش حضوری تاکید باید بر تربیت و برنامه درسی موجود باشد و از رفتن به سراغ کتاب تست که آموزش را به یک سری تست تقلیل می‌دهد، خودداری شود.

به گزارش ایرنا، حکیم زاده سال گذشته اعلام کرده بود که بر اساس سند تحول مبنی بر تنوع بخشی به محیط یادگیری و مشارکت هدفمند خانواده و مدرسه تصمیم گرفتیم در سال تحصیلی جدید استفاده از کتاب های کمک آموزشی را در مدارس ممنوع کنیم.

روش‌های آموزشی در روزهای کرونایی

وی همچنین درباره شرایط آموزشی دانش‌آموزان در روزهای کرونایی اظهار داشت: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با توجه به نظارت بر پیگیری تداوم آموزش، از همه استان‌ها اطلس یادگیری دانش آموزان را دریافت کرده و مطابق دستورالعمل ارسالی برای مدارس یکی از وظایف عنوان شده مدیران این است که بستر یادگیری دانش آموز را مشخص کرده و تعیین کنند که از شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی، بسته‌های کمک آموزشی یا درسنامه استفاده می کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اولویت روش آموزش در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی در مناطق دوردست عشایر و روستایی کم جعیت، آموزش حضوری و استفاده از برنامه‌های مدرسه تلویزیونی است.

حکیم زاده یادآور شد: دانش آموزان در مناطق روستایی با توجه به اینکه دانش آموزان در سنین کمی قرار دارند و از طریق خودآموز و گوشی نمی توانند یادگیری موثری داشته باشند و حتی شاید از کمک‌های والدین برای آموزش هم نتوانند استفاده کنند، به صورت حضوری آموزش می بینند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش پایه‌های دوم ابتدایی در مناطق دوردست بدون امکانات نیز به صورت بهره‌مندی از درسنامه‌ها با حضور راهبران آموزشی برای نظارت بر بازخورد به دانش آموزان است که در شرایط شیوع ویروس کرونا اکثر مناطق روستایی و عشایر از این بستر نیز استفاده کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد که دانش آموزان در شهرهای بزرگ نیز از بستر شبکه شاد در کنار مدرسه تلویزیونی برای تداوم جریان آموزش بهره‌ می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی جدید سه شیوه آموزش حضوری، مدرسه تلویزیونی، آموزش مجازی و بهره‌مندی از درسنامه‌ها را برای تداوم جریان آموزش در نظر گرفت.

اما مدارس پس از مدت زمانی از آغاز سال تحصیلی با توجه به قرمز بودن وضعیت بیشتر مناطق با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند و آموزش حضوری تنها در مناطق سفید تداوم دارد.

تمام آموزش‌ها در شاد ارائه نمی‌شود

حکیم زاده همچنین درباره اقدامات خیرین در تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای استفاده دانش‌آموزان بی بضاعت از شبکه شاد اظهار داشت: با توجه به جلسه ای که در کمیته امداد برگزار شد و با پیگیری معاونت توسعه و روستایی ریاست جمهوری، سازمان پتروشیمی، بانک‌ها و بنیاد مستضعفان اقداماتی در این زمینه انجام شد اما تا رسیدن به دسترسی مطلوب همگانی فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش درصدد این نیست که حتما بتواند از طریق شبکه شاد این آموزش‌ها را ارائه دهد. آموزش‌های تلویزیونی هم در شبکه آموزش و هم در مراکز استان‌ها پیگیری می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: از اول ربیع الاول هم باکس آموزش پیش دبستانی ها اضافه شد که بر اساس بررسی‌های صدا و سیما این آموزش‌ها مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی