پرچم‌دار قدیم یا جدید؟ درگ پورشه 911 توربو S و GT2 RS


پرچم‌دار قدیم یا جدید؟ درگ پورشه 911 توربو S و GT2 RS

پورشه‌ها به‌طورکلی از محبوبیت فراری‌ها و لامبورگینی‌ها برخوردار نیستند اما چه در پیست و چه در خط مستقیم به طرز وحشیانه‌ای سریع‌اند. این خودروهای اسپرت به دلیل محل قرارگیری پیشرانهٔ خود، از کشش بسیار خوبی برخوردارند و از همهٔ تکنولوژی‌های گران‌قیمت آلمانی در آن‌ها استفاده شده است. امسال پورشه به همه یادآوری کرد که پرچم‌دار … The post پرچم‌دار...

پورشه‌ها به‌طورکلی از محبوبیت فراری‌ها و لامبورگینی‌ها برخوردار نیستند اما چه در پیست و چه در خط مستقیم به طرز وحشیانه‌ای سریع‌اند. این خودروهای اسپرت به دلیل محل قرارگیری پیشرانهٔ خود، از کشش بسیار خوبی برخوردارند و از همهٔ تکنولوژی‌های گران‌قیمت آلمانی در آن‌ها استفاده شده است. امسال پورشه به همه یادآوری کرد که پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ یعنی توربو S هنوز هم می‌تواند بسیاری از سوپراسپرت‌ها را تحقیر کند. توربو S جدید آن‌قدر در مسابقات درگ مختلف پیروز شده است که تقریباً فراموش کرده‌ایم پرفورمنس پرچم‌دار نسل قبلی ۹۱۱ یعنی GT2 RS چقدر شگفت‌انگیز بود. به همین دلیل، برای یادآوری، کانال یوتیوب ۸۸۸MF درگی بین ۹۱۱ توربو S جدید و GT2 RS نسل قبلی برگزار کرده است.

پرچم‌دار قدیم یا جدید؟ درگ پورشه 911 توربو S و GT2 RS

حتی اگر این دو ۹۱۱ در ظاهر شبیه به یکدیگر باشند اما برای اهداف مختلفی ساخته شده‌اند. توربو S خودرویی همه‌کاره است و هدف آن ارائهٔ حداکثر پرفورمنس هم در جاده‌های عادی و هم در پیست است. پیشرانهٔ شش سیلندر تخت پورشه در اینجا ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به گفتهٔ پورشه، توربو S جدید ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از سوی دیگر، GT2 RS نسخهٔ نهایی نسل قبلی ۹۱۱ است. این ماشین که تنها دو سال پیش ساخته شده، ۷۰۰ اسب بخار قدرت را فقط به چرخ‌های عقب می‌فرستد که این آن‌را به یک هیولای وحشی برای پیست تبدیل می‌کند. GT2 RS همچنین علیرغم نداشتن سامانهٔ چهارچرخ محرک، ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پرچم‌دار قدیم یا جدید؟ درگ پورشه 911 توربو S و GT2 RS

این درگ اما در شرایط بارانی برگزار شده که آب‌وهوای ایده‌آلی نیست و زمین خیس می‌تواند به ضرر GT2 RS باشد. به همین دلیل با آغاز درگ، همان‌طور که انتظار می‌رفت، توربو S به دلیل برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک در ابتدا جلو می‌افتد اما عمر این برتری کوتاه است و GT2 RS به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر خود، عقب‌ماندگی را جبران کرده و از برادر جدیدتر خود پیشی می‌گیرد؛ اما بااین‌حال این پیروزی با اختلاف بسیار کمی به دست می‌آید.

پرچم‌دار قدیم یا جدید؟ درگ پورشه 911 توربو S و GT2 RS

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S پورشه ۹۱۱ GT2 RS
پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲۰۴,۸۵۰ دلار ۲۹۴,۴۵۰ دلار
[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!