آیت‌الله صافی گلپایگانی درگذشت عالم هندوستانی را تسلیت گفت


آیت‌الله صافی گلپایگانی درگذشت عالم هندوستانی را تسلیت گفت

قم – ایرنا – آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیامی، درگذشت عالم برجسته هندوستان مولانا سید کلب صادق نقوی را تسلیت گفت.

در پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی که عصر چهارشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: رحلت دانشمند فرزانه، ناشر و مروّج تعلیمات و معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السّلام سلالة السادات دکتر سیّد کلب صادق نقوی رحمة الله علیه موجب تأثر و تأسف گردید.

پیام افزوده است: شخصیتی که با تلاش خستگی‌ناپذیر خود حق بزرگی به شیعیان داشت. اینجانب که از نزدیک با ایشان ارتباط داشتم او را انسانی متعهد، متواضع، زاهد، پارسا و مجاهد می‌دانستم که با اخلاق حسنه خود مردم را به صراط مستقیم راهبری می‌نمود. فقدان این عالم برجسته را به جوامع علمی و دینی هندوستان و به خاندان مکرّم نقوی و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت گفته، ترفیع درجات ایشان را از خداوند متعال مسالت دارم.

همچنین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت مولانا دکتر کلب صادق نقوی از علمای هندوستان آورده است: ارتحال عالم فرزانه ، مولانا دکتر کلب صادق نقوی قدس سره الشریف را که از رهبران برجسته مسلمانان و شیعیان کشور هندوستان بوده اند را به علمای اعلام، سلسله جلیله روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف شبه قاره به ویژه مسلمانان کشور هندوستان و بیت مکرم و فرزندان ارجمند ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقید سعید و پاداش نیک الهی را برای ایشان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پیام افزوده است: آن شخصیت بزرگ و وارسته، خدمات زیادی در ترویج علوم دینی، تاسیس مراکز علمی، درمانی و اجتماعی و تامین منابع مالی آموزش دین و فرهنگ دینی به جامعه علمی و نخبگانی حوزوی و دانشگاهی کشور هند نمود.

در ادامه پیام آمده است: این فاضل فرهیخته از حامیان انقلاب اسلامی و ارادتمندان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی و پیشگامان اتحاد و تقریب میان مسلمانان به شمار می رفت و در میان علمای اهل سنت و شیعه از چهره ای موجه برخوردار بود.

پیام می افزاید: بی شک بهره مندی ایشان از معنویت و اخلاص، نگاه روزآمد، همت بلند، روح مجاهدانه و خدمات علمی و اجتماعی گسترده از آن فقید سعید، شخصیت ماندگاری در هندوستان و شبه قاره رقم خواهد زد.

مولانا «سید کلب صادق نقوی» از شخصیت های برجسته شیعیان هندوستان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، عضو بلندپایه هیات حقوق مسلمانان هند و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر سه شنبه چهارم آذرماه جاری بر اثر بیماری ذات الریه درگذشت.

وی، خدمات علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی فراوان از جمله ساخت مجموعه ای مدرسه، دانشگاه و مراکز درمانی برای پیروان و محبان اهل بیت(ع) را از خود بر جای گذاشت.

وی به عنوان "امام جمعه شهر لکهنو" از خطبای مشهور هند به شمار می رفت که علاوه بر هندوستان در کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز به تبلیغ و سخنرانی می پرداخت.

مرحوم دکتر کلب صادق نقوی که از حامیان بارز انقلاب اسلامی ایران، وحدت اسلامی و محور مقاومت در ھند محسوب می شد بارها در اجلاسیه های بین المللی در ایران شرکت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)