رویدادهای کوتاه خبری کردستان


رویدادهای کوتاه خبری کردستان

سنندج - ایرنا - توزیع بسته‌های کمک معیشتی کمک مومنانه در شهرستان دیواندره و بانه به مناسبت هفته بسیج و اجرای محدودیت ترافیکی شبانه معابر درون شهری در سنندج از جمله رویدادهای خبری استان کردستان در روز چهارشنبه پنجم آذر است.

فرمانده سپاه ناحیه بانه در مراسم توزیع بسته های کمک معیشتی مومنانه با اشاره به برگزاری هفت مرحله توزیع کمک مومنانه سپاه در میان نیازمندان اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و ۸۳۷ از این بسته‌ها در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

سرهنگ فرهاد ولادی اظهار داشت: همچنین در هفتمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه سپاه بانه ۶۵۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال در بین نیازمندان و اقشار کم درآمد توسط پایگاه های بسیج مقاومت شهرستان بانه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از بسته های معیشتی با همکاری خیرین جمع آوری شده است یادآور شد: این بسته‌ها شامل برنج، ماکارونی، روغن، رب گوجه فرنگی وتن ماهی بوده که ارزش هر کدام چهار میلیون ریال است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

توزیع ۷۷۵ بسته معیشتی در دیواندره

فرمانده سپاه ناحیه دیواندره هم با بیان اینکه این طرح در سه مرحله انجام شده گفت : در طول ایام کرونا پنج هزار و ۳۵۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

سرهنگ صمد محمد علیزاده اظهار داشت : ۷۷۵ بسته‌ معیشتی و ۱۴۰ بسته بهداشتی در قالب مرحله سوم رزمایش طرح بزرگ مومنانه با اعتبار ۲۳۲ میلیون و پانصد هزار تومان انجام شده که ارزش ریالی هر بسته سه میلیون ریال است.

وی افزود: این بسته‌ها شامل یک کیسه برنج، ۲ عدد رب گوجه فرنگی، ۲ عدد روغن مایع، ۲ بسته ماکارونی، ، چهارکیلوگرم مرغ گرم بوده که بر اساس اطلاعات مردمی و معتمدین شهرستان، در میان خانوارها مورد نظر توزیع می‌شود.شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

اجرای محدودیت ترافیکی شبانه معابر درون شهری درسنندج
رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی فرماندهی انتظامی کردستان از اجرای طرح محدودیت ترافیکی وتردد شبانه خودروها در سطح معابر درون شهری استان خبرداد و گفت: مشارکت مردم در اجرای این طرح ناشی از فرهنگ غنی مردم کردستان است.

سرهنگ برزو مرادی در خصوص اجرای طرح هوشمند مدیریت محدود سازی ترافیک اظهار داشت: طرح هوشمند مدیریت محدود سازی تردد های شبانه خودرو ها همزمان با سراسر کشور از اول آذرماه در سطح معابر درونشهری استان اجرا شده است.

وی گفت: براساس این طرح هرگونه تردد خودروهای بومی و غیر بومی در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی بصورت شبانه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح کاملا ممنوع است و صرفا خودروهای با پلاک عمومی و امدادی مجاز به تردد شبانه در داخل شهر ها هستند.

مرادی با بیان این که در طول این مدت مردم همکاری خوبی با پلیس راهور انتظامی استان داشته‌اند یادآور شد: جا دارد که به سهم خود از همراهی و همدلی مردم در اجرای هر چه بهتر این طرح تقدیر و تشکر کنم و این مشارکت ناشی از فرهنگ والای مردم فهیم وقانونمدار کردستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی