استاندار: نباید در شرایط کرونا صفی در بازار ایجاد شود


استاندار: نباید در شرایط کرونا صفی در بازار ایجاد شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان خطاب به فرمانداران و ادارات صمت شهرستان ها با توجه به کرونا گفت: باید توزیع مویرگی و شبکه ای در استان داشته باشیم تا صفی برای توزیع مرغ ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز چهارشنبه در نشست تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به ضرورت اختیار صدور مجوز برای واحدهای جدید تولید مرغ افزود: این استان در مرغ تخم گذار و گوشتی کمبود دارد.

وی اظهار داشت: مجوز افزایش ظرفیت تولید برای تامین نیاز استان کرمان در مکاتبه با وزیر جهاد کشاورزی مطرح و صادر شود.

استاندار کرمان گفت: نشست تنظیم بازار و کمیته های زیرمجموعه به‌صورت عملیاتی تشکیل شود که در اوضاع فعلی بازار را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه در بازرسی ها سازمان صمت را کمک کنیم و در این راستا طرح محله محور شهید سلیمانی ایجاد شده گفت: بین بازرسان و بسیج را پیوند دهیم که کار بازرسی واحدهای صنفی را انجام دهند و وظیفه صمت در این زمینه جدی است.

وی تصریح کرد: ظرف ۲ هفته آینده با همکاری مردم کرونا به صورت نسبی کنترل می شود و باید ‌مراقب باشیم که اوضاع پس از اجرای تعطیلی بحرانی نشود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه ۱۰ درصد ورودی های بیمارستان ها کاهش یافته و تامین بذر گندم به صورت اضطراری انجام می شود تاکید کرد: اداره کل راهداری وظیفه حمل و نقل آن را با همکاری سایر دستگاه ها انجام دهد و راهداری باید اطلاعات کامل و براوردی از حالت عادی و بحرانی باربری و حمل و نقل ارائه کند.

وی بیان داشت: میزان نیاز و محل ذخایر، میوه شب عید باید برآورد شود و به محض اعلام برای تامین عقب نمانیم.

استاندار کرمان گفت: سامانه بارگذاری نهاده ها باید مشخص و در این زمینه کوتاهی ها اعلام شود و جدی پای کار باشند و این مصوبات برای کل استان قابل اجرا هستند که ساز و کار اجرایی آن اعلام می‌شود.

وی افزود: دستگاه ها به ویژه دادگستری و اداره‌کل اطلاعات در صورت حضور نیافتن مدیران معاون تخصصی و ثابت بفرستند و حضور نیافتن مدیران باید از پیش هماهنگ شود.

وی ادامه داد: موضوعی مهمتر از کرونا و تنظیم بازار نداریم و روال حضور مدیران باید ادامه یابد.

قیمت مرغ در کرمان نزولی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: قیمت نزولی مرغ طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

عباس سعیدی افزود: عمده مشکل برای افزایش قیمت، تامین نهاده ها بوده که رفع شده است.

سینا خسروی معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: آخرین قیمت مصرف کننده ۳۰ هزار و ۵۵۵ تومان قیمت طی روزهای گذشته نزولی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد