هدف هیات ورزش همگانی خوزستان افزایش ورزشکاران سازمان یافته است


هدف هیات ورزش همگانی خوزستان افزایش ورزشکاران سازمان یافته است

اهواز - ایرنا - رییس هیات ورزش همگانی خوزستان با بیان اینکه اکنون پنج هزار ورزشکار سازمان یافته زیر نظر این هیات فعالیت می‌کنند گفت: هدف اصلی ما افزایش تعداد افرادی است که به صورت سه روز در هفته به ورزش می‌پردازند.

به گزارش ایرنا امید حاجتی روز چهارشنبه در نشست شورای ورزش همگانی خوزستان در استانداری بیان کرد: جامعه هدف هیات ورزش‌های همگانی بر خلاف دیگر هیات‌ها، کل جمعیت حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان ، و بدون توجه به گروه سنی و جنسی است تا شاهد جامعه‌ای شاداب و سالم‌تر باشیم.

وی افزود: از زمانی که مسوولیت هیات ورزش همگانی را برعهده گرفتم سعی کردیم از کادر مدیریتی قوی و باانگیزه استفاده کنیم و در این راستا از افراد برجسته استان همچون سردار شاهوارپور، مقتدایی و حجت الاسلام محمدپور در هیات رییسه استفاده کردیم همچنین در کمیته‌های ستادی هیات از افراد شاخص استان کمک گرفتیم.

رییس هیات ورزش همگانی خوزستان با بیان اینکه مهمترین اصل برای ما سلامت و نشاط جامعه است گفت: از ظرفیت سازمان‌های مختلف استان بهره برده و بستر فیزیکی و تجهیزاتی را فراهم کردیم؛ همچنین در این راستا ساختمان جدید هیات را آماده کردیم که شاید کمتر هیاتی در کشور از چنین تجهیز ات و امکاناتی بهره مند باشد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌ با ارگان‌هایی همچون سپاه، شهرداری و دانشگاه شهید چمران اهواز اشاره کرد و بیان کرد: از برنامه‌های ما این است که اقدامات ما با پشتوانه علمی همراه باشد به همین دلیل پنج عضو هیات علمی دانشگاه چمران در این هیات حضور دارند.

حاجتی با اشاره به اینکه هیات ورزش‌های همگانی بیشترین تعداد کمیته را در بین هیات‌ها دارد گفت: تلاش کردیم که تمام کمیته‌ها و هیات های شهرستان‌های خوزستان را فعال کنیم؛ همچنین به صورت مستمر بر عملکرد آنها نظارت داریم تا اگر کسی فعال نبود، مسوولیت را به فرد دیگری بسپاریم.

وی به فعالیت بیشتر بانوان در کمیته‌های مختلف ورزش همگانی اشاره کرد و ادامه داد:معتقدیم بانوان جایگاه ویژه ای در خانواده‌ها دارند و اگر به امر ورزش تشویق شوند، می‌توانند سفیران ورزش همگانی در خانواده‌ها باشند. هیات ورزش‌های همگانی در دوران کرونا، تنها هیاتی بود که پرچم ورزش خوزستان را با تولید برنامه‌های محتوا محور بالا نگه داشت.

حاجتی با اشاره به اینکه هیات ورزش همگانی خوزستان، در ارزیابی عملکرد کشوری همواره مقام اول و دوم را داشته و با برنامه‌ریزی انجام شده، احتمال می‌دهیم در ارزیابی سال ۹۹، هیات اول کشور شده و تهران را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم شهرداری‌ها به اجرای برنامه‌های ورزشی و توسعه زیرساخت های ورزش بانوان به ما کمک کنند گفت: انتظار داریم ادارات، شرکت ها و بانک‌ها حامی مالی هیات باشند. همچنین اداره کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سایر ادارات استان هم موظف شوند، امکانات خود را برای اجرای برنامه‌های ورزش‌ همگانی در اختیار هیات قرار دهند.

رییس هیات ورزش همگانی خوزستان بیان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت ورزش های همگانی، اداره‌ کل ورزش و جوانان خوزستان باید ۵۰ درصد منابع مالی اجرای برنامه‌های ورزش همگانی را تامین کند. ما در انجام برنامه‌های خود تاکنون یک ریال هم از منابع استانی استفاده نکرده‌ایم و هر چه هزینه کردیم از اعتبارات سایر ارگان‌ها بوده است.

وی به داشتن درآمد پایدار برای هیات‌های شهرستانی اشاره کرد و افزود:تقاصا دارم حداقل یک سالن ورزشی در اختیار هر هیات شهرستانی قرار داده شود تا علاوه بر اجرای برنامه‌های خود، از این طریق درآمدزایی کنند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: ورزش یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تحولات اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی بوده و خاکریز اول رویارویی با آسیب‌های اجتماعی است.

ابراهیم نصیری افزود: در سه سال گذشته ۵۶ مجمع انتخابات هیات در خوزستان برگزار کردیم که بعضی همراه با مقاومت‌هایی بود و ما را متهم به مهندسی کردن مجمع کردند. در طول این سه سال ۲۲۸ ورزشکار استان به تیم ملی دعوت شدند. همچنین ۲ هزار و ۱۵۶ مدال کشوری توسط ورزشکاران خوزستان کسب شد.

وی با بیان اینکه ساختار هیات ورزش همگانی صد درصد تغییر کرده گفت: انتظارداریم کارکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه ورزش نیز جزو شاخصه‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی