حدود هشت هزار سیستان‌وبلوچستانی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند


حدود هشت هزار سیستان‌وبلوچستانی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: هفت هزار و 893 نفر از مردم این استان از طرح‌های حمایتی و معیشتی داوطلبان هلال احمر همزمان با تشدید شیوع کرونا در آبان بهره‌مند شدند.

علیرضا میر بهاءالدین روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در اجرای طرح ارمغان مهر توسط حوزه داوطلبان در ایرانشهر، خاش، سراوان، دلگان، سیب و سوران، مهرستان، هیرمند و نیکشهر چهار هزار و ۶۱۲ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان بی بضاعت مناطق محروم در این شهرستانها توزیع شد.

وی ادامه داد: اعزام کاروان سلامت با همراهی پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمربه منظور ارائه خدمات درمانی به نیازمندان و کمک به بهبود سطح سلامت جامعه در مناطق محروم شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر و چابهار و ویزیت رایگان ۸۶۵ نفر از شهروندان کم برخوردار این مناطق و توزیع داروی رایگان از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک ماه اخیر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت همچنین ۴۱ عدد تانکر آب در قالب پروژه های حمایتی _ بهداشتی به منظور استفاد آب آشامیدنی بهداشتی در بین روستائیان شهرستان نیکشهر توزیع شد.
وی بهره‌مندی ۲ هزار و ۸۶۶ نفر از مردم سیستان و بلوچستان در قالب ۹ پروژه حمایتی، معیشتی در شهرستان‌های هیرمند، سراوان، زاهدان، نیکشهر و سیب و سوران را از دیگر اقدامات داوطلبان این نهاد عنوان کرد.

میربهاءالدین گفت: همچنین به منظور تامین بخشی از ذخایر خون استان و با توجه به اعلام نیاز سازمان انتقال خون در این خصوص تعداد ۱۹۴ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر در برخی از شهرستان‌های استان در این امر خداپسندانه مشارکت کردند.
وی از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای سلامت جامعه به توزیع ماسک رایگان به تعداد پنج هزار و ۵۴۰ عدد در بین مردم و تشویق و دعوت آنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان هلال احمر سیستان‌وبلوچستان اجرای طرح« کوله کتاب» را جهت ارتقای سطح فرهنگ آموزشی نوجوانان و جوانان روستایی در مناطق مرزی شهرستان سراوان به عنوان طرحی موفق در استان عنوان کرد و گفت : این طرح با همکاری انجمن حامی و جمعیت هلال احمر جهت بهره مندی ۹۰۰ نفر از دانش آموزان اجرایی شده است .
وی افتتاح چهار خانه هلال روستایی در ۲ شهرستان خاش و هیرمند به منظور استفاده از توان جوامع محلی در مدیریت و واکنش به حوادث در زمان‌های لازم را از دیگر اقدامات معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ذکر کرد.
میربهاءالدین اظهارداشت:تهیه جهیزیه جهت یک زوج سیستانی به همت خیرین جمعیت هلال احمر و گروه جهادی آل یاسین به ارزش ریالی ۱۸۵ میلیون ریال از دیگر فعالیت‌های انسان دوستانه جمعیت هلال احمر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت