85 درصد اصناف چابهار در اجرای محدودیت‌های کرونا همراهی کردند


85 درصد اصناف چابهار در اجرای محدودیت‌های کرونا همراهی کردند

چابهار- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار چابهار در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: 85 درصد اصناف شهر و محدوده منطقه آزادچابهار در اجرای محدودیت‌های کرونا همراهی کردند و از توجه آنان به سلامت مردم قدردانی می‌شود.

علیرضا میر روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیروی از دستورات ستاد ملی کرونا و تصمیمات مدیران شهرستان چابهار فقط بخاطر سلامت مردم بوده و باید برخی از صنوف ۱۵ روز را برای تعطیلی همکاری کنند که این مورد در چابهار رضایت بخش است.

وی تصریح کرد: بازارهای منطقه آزاد چابهار تعطیل شده و فعالان اقتصادی و بازرگانی و غرفه داران نهایت همکاری را کرده‌اند و از درآمد میلیونی روزانه خود گذشته‌اند تا سلامت شهروندان را تامین کنند.

مسوول نظارت بر بازار چابهار گفت: تعامل اصناف، تعطیلی مناطق تفریحی وگردشگری، اماکن ورزشی و بوستان‌ها و اصناف غیر ضروری بویژه "بلوکانی بازار" و بازار منطقه آزادچابهار کار بزرگی محسوب می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه چابهار از نظر تفریحی و گردشگری، اقتصادی و بازرگانی بهترین نقطه تجاری سیستان وبلوچستان است قطعا همه انتظار دارند با سفر به این منطقه از بازارهای منطقه آزاد و شهر خرید خودشان را انجام دهند. افزود: همکاری و تعامل مدیران منطقه آزاد و از همه مهمتر همراهی کسبه و بازاریان سبب تعطیلی همه غرفه‌ها شد و این خود به عدم سفر مردم کمک کرد.

میر با بیان اینکه تیم‌های نظارتی و بازرسی تعیین شده در چابهار به صورت روزانه از اجرای کامل طرح نظارت دارند و در صورت تخلف نسبت به پلمب صنوف متخلف اقدام می‌کنند گفت: برخورد قاطع با اصنافی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نداشته و نسبت به بیماری منحوس کرونا بی‌توجه هستند انجام می‌شود که در این رابطه افزون‌بر ۲۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شده است.

وی تصریح کرد: بازدید میدانی و گشت‌های مشترک اعضای ستاد کرونا روزانه صبح و عصر انجام می‌شود و از اجرای طرح هوشمند و ایجاد محدودیت‌های لازم با همراهی اتحادیه، اصناف، ادارات صمت، شبکه بهداشت و اداره نظارت بر اماکن عمومی، شهرداری، تعزیرات بازدید می‌شود و در صورت مشاهده و رعایت نکردن محدودیت‌ها و عدم توجه به مصوبات ستاد کرونا برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری چابهار با اشاره به اینکه وضعیت این شهرستان قرمز است برای همین شهر کاملا تعطیل و تمام راه‌های فرعی و خاکی مسدود شده و پلیس راه در ورودی شهر مستقر و از تردد خودروهای پلاک غیربومی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ورودی‌های منطقه آزاد از گیت طرف کنارک و نیکشهر بسته شده و محدودیت‌های تردد در شب نیز اعمال و براساس مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا عمل می‌شود تا بیش از این شاهد مرگ مردم عزیزمان نباشیم.

میر اظهارداشت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، طرح جامع مدیریت هوشمند محدویت‌ها متناسب با وضعیت کرونا در چابهار و کاهش زنجیره انتقال این ویروس تا ۱۴ آذر در این شهرستان نیز تداوم خواهد یافت و همچنان گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ تعطیل هستند لذا از شهروندان درخواست می‌شود همچنان با ستاد کرونا همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا که در اطلاع رسانی عموم مردم نسبت به مصوبات ستادکرونا شهرستان چابهار تلاش دارد قدردانی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی