آسمان کرمانشاه بارانی می‌شود


آسمان کرمانشاه بارانی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه ای بارشی به جو استان خبر داد و گفت: این سامانه به تناوب از بامداد فردا (پنجشنبه) تا اواخر روز یکشنبه آینده سبب بارش‌های مناسبی می‌شود.

علی محمد زوراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی در مدت زمان یاد شده علاوه بر بارندگی سبب رعد و برق، وزش باد، رگبار تگرگ در برخی نقاط و افزایش دمای شبانه می شود.

وی ادامه داد: بارش در ساعاتی از روز پنجشنبه و در شهرستان هایی مانند هرسین، صحنه، کنگاور، روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی شدیدتر از سایر نقاط خواهد بود.

زوراوند خاطرنشان کرد: برای فردا همچنین وزش نسبتا شدید باد در نواحی غربی استان و در برخی ساعات را شاهد خواهیم بود که این امر ممکن است باعث غبارآلود شدن موقت آسمان قصرشیرین نیز بشود.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: موج دوم بارش ها را برای روز شنبه هشتم آذر شاهد خواهیم بود که ساکنان نیمه جنوبی و نواحی غربی استان شاهد بارندگی های بیشتری خواهند بود به گونه ای علاوه بر آبگرفتگی معابرعمومی و رواناب، در برخی نقاط شاهد سیلاب های محلی نیز خواهیم بود.

وی در ادامه بارش برف در ارتفاعات و برخی از نواحی سردسیر را نیز دور از ذهن ندانست و گفت: احتمال بارش رگبار برف در ستقروکلیایی بیشتر از دیگر نقاط است.

زوراوند یادآور شد: در این مدت شهر کرمانشاه نیز بارش های خوبی خواهد داشت و تقریبا جزو شهرهای پربارش استان خواهد بود.

معاون هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این مدت دمای روزانه پنجشنبه شهر کرمانشاه نسبت به امروز با ۲ درجه کاهش به ۱۲ درجه و دمای شبانه نیز با ۲ درجه افزایش به ۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی در پایان گفت: امشب سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب و حمیل با حداقل دمای یک درجه بالای صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.

میانگین بارش های سال زراعی جاری استان ( اول مهر تا ۵ آذر) به ۹۰.۴ میلی متر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵۴.۳ میلی متر بوده ۶۶ درصد و نسبت به دوره بلند مدت آن ۱۳ درصد رشد داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو