عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاج و داربست آغازشد


عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاج و داربست آغازشد

بندرعباس- ایرنا- همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت (شهرک سردار سلیمانی) برای مردم سیل زده روستاهای زاج و داربست عصر چهارشنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و جمعی از مسوولان استانی آغازشد.

استاندار هرمزگان در آیین آغاز بکار این طرح گفت: این شهرک مسکونی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده که با مشارکت بنیادمسکن، نیروی دریایی سپاه و همراهی خیران ساخته می‌شود.

فریدون همتی با اشاره به اینکه این شهرک مسکونی باید در مدت زمان ۶ ماه ساخته شود، افزود: این پروژه با طرح تفکیکی ۲۵ هکتار زمین در ۲۵۰ قطعه زمین مسکونی و سایر خدمات صورت خواهدگرفت.

وی بیان داشت: برای احداث راه دسترسی،خدمات برق و آب رسانی، فیبرنوری و سیل‌بند (دایک)‌ تا ابتدای سایت افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: این پروژه مسکونی جهت سکونت مردم سیل زده روستاهای زاج و داربست که دی‌ماه سال گذشته روستاهای آنان به دلیل قرارگرفتن در مسیر سیلاب تخریب شده بود، احداث خواهد شد.

همتی ادامه داد: تثبیت جمعیت در روستا برای ما بسیار حائز اهمیت است و بسیار خرسندیم که با در کنار هم قرار گرفتن همه استعدادهای استان، عملیات اجرایی شهرک سردار حاج قاسم سلیمانی در چنین روزی و همزمان با روز بسیج مستضعفین آغاز شد.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان باید تلاش کند حداکثر در مدت ۶ ماه و با سازماندهی همه عوامل از جمله بهره گیری از مشارکت مردم روستای زاج و داربست، ساخت این شهرک را به اتمام برساند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با وحدت وهمدلی موجود دراستان، ساخت این شهرک مسکونی باید به عنوان الگوی یک کار جهادی هرچه زودتر به اتمام برسد و این پیام به مردم عزیز ایران مخابره شود که انقلاب اسلامی در هر شرایطی به دنبال رفع مشکلات آنان است.

وی در پایان با اشاره به شکل‌گیری یک جریان معنوی و پرشور با فرمان رهبر معظم انقلاب به‌منظور کمک به سیل زدگان در هرمزگان، گفت: مشارکت مردم وهمه اجزای نظام بویژه در سیل سال گذشته، نمود عینی وحدت و همدلی بود که باتوجه به وسعت خرابی‌های سیل، عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان استان را سرعت بخشید.

وی گفت: این اتفاق مهم تنها به برکت اعتقاد و باور جمهوری اسلامی برای رفع مشکلات قشر محروم و مستضعف است که توانسته خیل عظیمی از ظرفیت‌ها را در زاج و داربست برای رفع مشکل مردم این منطقه دورهم جمع کند.

وی با اشاره به مشکلات جایجایی روستای زاج و داربست و عوامل فنی تاخیر در جابجایی این روستا، خاطرنشان کرد: جابجایی یک روستا چندان ساده نیست و باید همه موارد فنی و مسائل پیرامون آن از جمله زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، امنیتی و غیره در این خصوص لحاظ شود.

همتی با قدردانی از نیروی دریایی سپاه، ارتش و هلال احمر به منظور خدمات رسانی به سیل زدگان در اواخر سال گذشته، گفت: در سیل سال گذشته، خانه‌های مردم روستای زاج و داربست آسیبی ندید اما جاده دسترسی به این روستا مسدود شد که قرار بود ابتدا مسیر دسترسی به این روستا بازگشایی شود اما پس از برگزاری نشست‌های متعدد و قول مساعد نیروی دریایی سپاه به منظور احداث دایک (سیل بند) در مسیر این روستا که طبق نظرات فنی و کارشناسی خطراتی را در آینده برای این روستا به همراه داشت، شورای برنامه ریزی استان جایجایی این روستا را به مکان فعلی تصویب کرد.

روستاهای زاج و داربست با ۱۱۴ خانوار پیش از این در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از شهرستان بشاگرد واقع شده بود که پس از وقوع سیل در یکی از دشت‌های شهرستان سیریک(مکان فعلی احداث پروژه) اسکان داده شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش