هرمزگان در طرح تحول محلات پیشگام است


هرمزگان در طرح تحول محلات پیشگام است

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه قرارگاه‌های طرح تحول فرهنگی واجتماعی محلات با محوریت مساجد در سطح استان راه اندازی شده است، گفت:  این استان در طرح تحول محلات پیشگام بوده و به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح است.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمد عبادی‌زاده عصر چهارشنبه در مراسم پایانی نمایشگاه «قرارگاه‌های طرح تحول محلات هرمزگان» در مسجد جامع بندرعباس اظهار کرد: طرح تحول محلات بسیج در واقع ما را به یاد سال‌های آغازین انقلاب اسلامی می‌اندازد که کمیته‌های انقلاب در محلات شکل گرفت و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی ابرازداشت: نخستین کسانی که جلوی تحرکات منافقان و توطئه‌های دشمنان را در دهه ۶۰ گرفتند، جوانان اهل مسجد کمیته انقلاب در محلات بودند.

امام جمعه بندرعباس همچنین به نمایشگاه قرارگاه تحول محلات در هرمزگان اشاره کرد وگفت: این نمایشگاه در واقع فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های طرح تحول محلات در سطح استان بوده و پیشگامی این منطقه در این حرکت برای ما مایه افتخار و سربلندی است.

قرارگاه طرح تحول محلات در ۶۰۰ مسجد هرمزگان شکل گرفته است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این مراسم گفت: طرح تحول محلات با نگاه مسجد محوری از سال ۹۴ با ۲ مسجد در سطح شهر بندرعباس آغاز شد و اکنون به لطف الهی در ۶۰۰ مسجد این کار صورت می‌گیرد.

سردار اباذر سالاری افزود: قرارگاه‌های طرح تحول محلات هرمزگان همه منشا خیر و برکت بوده‌اند و به فرموده رییس سازمان بسیج مستضعفان این طرح نه تنها باید الگوی کشوری باشد بلکه باید در جهان اسلام به عنوان یک مدل مسجد محور مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: این نگاه و تفکر بسیج است که به لطف الهی میدان‌دار همه عرصه‌های نظامی، ورزشی، فرهنگی، علمی، محرومیت‌زدایی و اقتصادی در جامعه است و امروز بسیج خادم ملت، میدان‌دار کارهای سخت و شاه‌کلید درهای بسته است.

فرمانده سپاه هرمزگان اظهارداشت: بسیج ولایتمدار و در خط مقدم همه سختی‌ها و دشواری‌هاست و نمونه‌ای از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌بدیل آن، امروز در قالب قرارگاه طرح تحول محلات در استان شکل گرفته است.

به مناسبت هفته بسیج؛ نمایشگاه قرارگاه‌های طرح تحول محلات هرمزگان از ۲۹آبان امسال با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور در مصلی قدس بندرعباس آغاز و امروز پنجم آذرماه همزمان با روز بسیج مستضفان پایان یافت.

۱۹ قرارگاه نمونه از ۶۰۰ قرارگاه طرح تحول محلات در سطح استان هرمزگان در این نمایشگاه فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

بازدید از این نمایشگاه به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس هرشب از ساعت۱۹ تا ۲۰ پخش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟