هفت مرکز جدید نمونه‌گیری کرونا در کردستان ایجاد شد


هفت مرکز جدید نمونه‌گیری کرونا در کردستان ایجاد شد

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در موج سوم شیوع کرونا، تعداد مراکز نمونه گیری در این استان از 11 به 18 مرکز رسیده است.

به گزارش ایرنا، آرزو فلاحی روزپنجشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: بیماران مشکوک به کرونا باید در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک معالج برای روند تست‌گیری به مراکز منتخب ۱۶ و ۲۴ ساعته ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: با توج به اینکه در استان ۱۸ مرکز منتخب ۱۶ و ۲۴ ساعته برای نمونه‌گیری از بیماران مبتلا به کرونا فعال شده است انتظار می‌رود بیماران مشکوک به کرونا در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک معالج برای تست گیری به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته منتخب ارجاع داده می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: در مراکز منتخب بعد از انجام تست‌گیری در صورت تشخیص مثبت کرونا روند درمان و خودمراقبتی بسته به حال عمومی بیمار شروع می‌شود.

فلاحی گفت: مراجعه به مراکز منتخب جهت تست کرونا فقط از طریق سامانه ۴۰۳۰ نیست و افراد به صورت مستقیم در صورت تشخیص پزشک معالج در مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود می‌توانند از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به پیگیری بیماران توسط مراقبین سلامت در مراکز منتخب، گفت: در صورت وجود علایم شدید، بیماران از این مراکز به بیمارستان معین بیماری کرونا ارجاع داده می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از مردم خواست تا با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ و یا مراجعه به سامانه salamat.gov.ir همکاری لازم را برای کنترل اپیدمی و کاهش بار بیماری داشته باشند.

فلاحی با اشاره به اهمیت مراقبت‌های بهداشتی اولیه در سلامت مردم، اظهار داشت: مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته خدمات جامع سلامت به منظور سهولت دسترسی مردم به خدمات اولیه، کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌های معین و شناسایی اولیه بیماران مبتلا به کرونا ویروس فعال شده‌اند.

وی افزود: در زمان فعلی استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در اماکن عمومی برای قطع زنجیره شیوع بیماری کووید ۱۹ ضروری است و مردم باید نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی بی توجه نباشند.

اوی با بیان اینکه آمار مبتلایان و مرگ و میرها در استان زنگ خطری برای افزایش سطح هوشیاری و آگاهی مردم نسبت به خطر بحران کرونا، است، تاکید کرد: محدودیت‌های کرونایی را در راستای تضمین سلامتی خود و حمایت از کادر بهداشت و درمان، اعمال کنید.

دکتر فلاحی خطاب به شهروندانی که خطرات ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند، اظهار داشت: حضور مردم در میهمانی‌های خانوادگی و بی اهمیتی به انتشار ویروس کرونا در محیط‌های بسته باعث ابتلاء و حتی فوت افرادی از یک خانواده خواهد شد.

مراکز خدمات جامع سلامت کردستان شامل بانه شماره سه (مرکز ۱۶ ساعته)، بیجار شماره چهار (مرکز ۱۶ ساعته)، بیجار حسن آباد یاسوکند (یک مرکز ۲۴ ساعته)، دهگلان (یک مرکز ۱۶ ساعته )، دیواندره (یک مرکز ۱۶ ساعته)، دیواندره زرینه (یک مرکز ۲۴ ساعته )، سروآباد (یک مرکز ۱۶ ساعته )، هورامان (یک مرکز ۲۴ ساعته فعال)، سقز (یک مرکز ۱۶ ساعته)، قروه ( یکمرکز ۱۶ ساعته)، سریش آباد (یک مرکز ۲۴ ساعته) کامیاران (یک مرکز ۱۶ ساعته فعال)، موچش (یک مرکز ۲۴ ساعته) و مریوان (یک مرکز ۱۶ ساعته)است.

همچنین سنندج نیز دارای سه مرکز ۱۶ ساعته عباس آباد، خیابان مهاجران جنگ تحمیلی، بهاران، یک مرکز پنج ساعته و یک مرکز ۲۴ ساعته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج