مرغ، براساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار در کردستان عرضه شود


مرغ، براساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار در کردستان عرضه شود

سنندج - ایرنا - معاون سازمان بازرسی کردستان گفت: قیمت مرغ در استان باید تابع مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار یعنی هر کیلوگرم 20 هزار و 400 تومان باشد و عرضه شود

به گزارش ایرنا، علی شهامت روز چهارشنبه در بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: براساس ابلاغیه سازمان بازرسی کل کشور، استان‌ها حق ورود به قیمت گذاری مرغ را ندارند و طبق مصوبه ستادملی تنظیم بازار هر کیلوگرم مرغ باید به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم به مسوولان استان داده شده است، افزود: علاوه براین مسببان قیمت گذاری و افزایش نرخ مرغ در استان شناسایی و به سازمان بازرسی کل کشور معرفی می شوند.

شهامت یادآور شد: روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید به صورت کتبی گزارشی از دلایل افزایش قیمت مرغ به سازمان بازرسی ارایه کنند تا این مساله مورد بررسی قرار داده شود.

وی با تاکید براینکه در صورت احراز تخلفی از سوی مسوولان استان در رابطه با افزایش قیمت مرغ این افراد به مراجع قضایی معرفی می شوند، اظهار داشت: تعیین ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ در استان مورد پذیرش سازمان بازرسی نیست.

کاهش ۱۶ درصدی جوجه ریزی در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: طی آبان امسال میزان جوجه ریزی در مرغداری های کشور ۱۰۳ میلیون قطعه بوده و این میزان در مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰۱ میلیون قطعه بوده است.

فرید سپری با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است، گفت: میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری کردستان هم در مهرماه ۹۹ نسبت به مهر۹۸، ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در جلسه گذشته کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شد که قیمت مرغ در استان با درنظر گرفتن قیمت آن در استان های همجوار تعیین شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: قیمت مرغ زنده درب مرغداری در همدان و کرمانشاه ۱۹ هزار و برای مصرف کننده ۲۷ هزار تومان است.

سپری با اشاره به اینکه در زنجان براساس قیمت مصوب ستادملی تنظیم بازار مرغ را عرضه می کنند، گفت: ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت کشوری هر کیلوگرم مرغ زنده مبنی بر تامین ۸۰ درصد ذرت و ۴۵ درصد کنجاله سویا است.

طی سه روز اخیر قیمت مرغ در این استان به ۳۵ هزار تومان افزایش یافت این در حالی است ستاد تنظیم بازار استان قیمت مرغ درب مرغداری را ۱۹ هزار و برای مصرف کننده ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان تعیین کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...