قرارگاه سردار سلیمانی برای غربالگری کرونا در آستارا تشکیل شد


قرارگاه سردار سلیمانی برای غربالگری کرونا در آستارا تشکیل شد

آستارا - ایرنا - قرارگاه موسوم به سردار سلیمانی برای غربالگری خانه به خانه و محله محور کرونا و شناسایی و درمان مبتلایان به این ویروس، با همکاری دستگاه‌های متولی در آستارا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرماندار آستارا روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی قرارگاه غربالگری کرونا در فرمانداری گفت: فرماندار شهرستان به عنوان فرمانده، مدیر شبکه بهداشت و درمان به عنوان معاون و فرمانده سپاه به عنوان فرمانده عملیات قرارگاه هستند و هماهنگی برای پیشبرد امور با همکاری مردم ضروری است.

عباس صابر ادامه داد: کمیته های حمایت و قرنطینه خانگی، پشتیبانی، آموزش همگانی، پایش و نظارت و عملیات قرارگاه فعال هستند و مراقبت باید به طور هوشمند و هدفمند انجام شود.

وی بیان کرد: طبق برنامه ‌ریزی و دستورالعمل های مدون، راهکارهای مقابله با کرونا مشخص شده و مدیران با روحیه جهادی فعالیت کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم گفت: روحیه بسیجی در عرصه های مختلف زمینه موفقیت ایران را فراهم کرده است و در راه مبارزه با کرونا باید از حالت تدافعی به سمت حالت هجومی پیش برویم.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: باید برای رفع کمبودهای قرارگاه تلاش شود و اهدای ماسک به خانواده ها، استفاده تیم‌های قرارگاه از تب سنج، بیماریابی و غربالگری گسترده تا ریشه کنی بیماری ادامه خواهد داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: مراکز درمانی این شهرستان کمبود نیرو دارند و همه پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی آستارا با ما همکاری کنند.

دکتر فرید بصیری مقدم ادامه داد: پیگیری، شناسایی و رهگیری هدفمند بیماران در دستور کار است و همه برای اجرای طرح بسیج شوند.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما ند...