شمار مبتلایان کرونا سیستان و بلوچستان از مرز 22 هزار و600 نفر گذشت


شمار مبتلایان کرونا سیستان و بلوچستان از مرز 22 هزار و600 نفر گذشت

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تاکنون 22 هزار و 657 نفر در سیستان و بلوچستان با ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان خدمات درمانی دریافت که 911 نفر آنان فوت کردند.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۲۲۸ مورد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان ثبت شد و چهار نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وی با ابراز نگرانی از روند روبه افزایش این بیماری در سیستان و بلوچستان و افزایش موارد بستری در بیمارستانها خاطرنشان کرد: نگرانی ما از پیشی گرفتن موارد بیماری فراتر از ظرفیت پذیرش بیمارستانهاست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تاکنون باوجود ارائه خدمات استاندارد در بیمارستانها ۹۱۱ نفر از هم استانی های عزیز ما جان خود را از دست داده اند .

هاشمی تاکید کرد: ۸۰ درصد موارد ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان سابقه ابتلاء خانوادگی به این بیماری را داشته اند، این بدان معناست که شرکت در مراسم و دورهمی های خانوادگی شاخص ترین عامل ابتلاست.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته تعداد مراجعان به مراکز درمانی و بیماران بستری در بیمارستانها افزیش یافته است گفت: این افزایش ناگهانی از آبان ماه نتیجه دورهمی ها، برگزاری مراسم عروسی و عزا و همچنین عدم رعایت موارد بهداشتی بوده است.

هاشمی ادامه داد: به منظور شناسایی به موقع و جداسازی افراد مبتلا از افراد سالم برای کاهش چرخه ویروس در جامعه علاوه بر اقدامات انجام شده در مراکز غربالگری سرپایی و سامانه تلفنی و اینترنتی ۴۰۳۰ طرح غربالگی خانه و محله محور به اجرا در آمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شناسایی سریع افراد مبتلا، پیگیری افراد در معرض تماس فرد مبتلا و کمک های حمایتی به خانواده های نیازمند با کمک داوطلبان سلامت و بسیج از اهداف طرح سردار شهید سلیمانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق