150 طرح اشتغالزایی در شهرستان بمپور به بهره‌برداری رسید


150 طرح اشتغالزایی در شهرستان بمپور به بهره‌برداری رسید

زاهدان- ایرنا- نماینده بنیاد برکت در بمپور سیستان‌وبلوچستان گفت: 150 طرح اشتغالزایی اجتماع محور با اعتباری افزون‌بر 45میلیارد ریال در روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

طیبه بامری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در راستای بهبود معیشیت مردم در مناطق محروم و دور افتاده جنوب سیستان‌وبلوچستان این میزان طرح را افتتاح کرد.

وی افزود: تسهیلات این طرح‌ها از طریق بانک‌های عامل قرض الحسنه مهر و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان شهرستان بمپور پرداخت شده است.

نماینده بنیاد برکت در بمپور گفت: این طرح‌ها در روستاهای خیرآباد،نوکجوب،ریکپوت،مچ قاسم و حسین آباد برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و برای ۳۰۰نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: خیاطی،پرورش مرغ‌های گوشتی،سوپرمارکت، خرازی، پرورش قارچ دلمه‌ای و مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغالزایی افتتاح شده در بمپور بود.

زینب علم بخشدار مرکزی بمپور از آغاز عملیات اشتغالزایی در روستاهای بخش مرکزی خبر داد و گفت: دهیاران نسبت به شناسایی افراد توانمند جهت اشتغالزایی گام‌های استواری برداشته‌اند بطوریکه هم‌اینک با همکاری بنیاد برکت شاهد ایجاد شغل‌های زیادی برای افراد جویای کار در روستاها هستیم.

به گزارش ایرنا بمپور در ۲۵ کیلومتری ایرانشهر و این شهرستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین خبر از وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان