روزانه 500 تن مرغ در گیلان کشتار می شود


روزانه 500 تن مرغ در گیلان کشتار می شود

رشت - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در تولید و تامین مرغ مشکلی در این استان نداریم، گفت : حدود 500 تن مرغ هر شب در این استان کشتار می شود.

میرحجت اکبرنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان کشتار مرغ، ۲۵۰ تن در داخل استان و بقیه خارج استان توزیع می شود.

وی با اشاره به توزیع روزانه ۲۵۰ تن گوشت مرغ در گیلان اظهار داشت: نیاز روزانه مرغ در این استان بطور میانگین ۱۸۰ تا ۲۲۰ تن است بنابراین توزیع این میزان مرغ در گیلان متناسب با نیاز انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: از ۲۵۰ تن مرغی که در گیلان توزیع می شود، ۲۰۰ تن آن توسط شرکت های زنجیره ای و ۵۰ تن توسط تعاونی ها توزیع می شود.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای ایجاد شده بویژه طی روز گذشته در استان خاطر نشان کرد: از امروز توزیع مرغ در بازار استان به روال عادی برگشته و هم اکنون مشکلی در تهیه مرغ توسط مردم وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان داشت: اگر تخلفی در عرضه مرغ توسط مرغداری ها صورت گیرد با آنان برخورد و به دستگاه نظارتی معرفی می شود.

گفته می شود که با توجه به مشکلات بروز یافته در جوجه ریزی در برخی از استان های دیگر مرغ تولیدی گیلان اعم لاشه و یا زنده طی چند روز گذشته به صورت غیرمجاز به سایر استان ها ارسال و توزیع شده که این مهم موجب بروز مشکلاتی برای تهیه مرغ به وجود آورده است.

گیلان از قطب های تولید گوشت مرغ است و با دارا بودن رتبه پنجم تولید مرغ کشور به طور متوسط ۱۰ درصد این محصول را تولید می کند چنانکه سالانه ۹۰ تا ۹۵ میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام و حدود ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟