ماهانه 14 میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی پرداخت می شود


ماهانه 14 میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی پرداخت می شود

گچساران- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمه سلامت این استان از زمان همه گیری ویروس کرونا ماهانه بیش از14 میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی هزینه می کند.

غلامرضا کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا ماهانه در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد زیردرمان و مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند و از خدمات بیمه سلامت استان استفاده کردند.
وی گفت: حدود ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونایی از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید۱۹ سازمان بیمه سلامت اقدام به بیمه رایگان افراد فاقد پوشش بیمه‌ای کرده که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اعتبار این بیمه ۶ ماه است و با ادامه روند شیوع کرونا امکان تمدید آن وجود دارد.

وی افزود: این اقدام به منظور پوشش بیمه‌ ای همه افراد جامعه در شرایط حاضر صورت گرفته و دارندگان این نوع بیمه تنها می‌توانند از خدمات درمانی دولتی استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۷۰ درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

کاظمی تصریح کرد: این تعداد افراد زیر پوشش صندوق بیمه کارکنان دولت، روستایان و عشایر، سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و سایر اقشار هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۴۴ هزار نفر روستایی، ۹۷ هزار نفر از کارکنان دولت و ۳۳ هزارو ۳۶۴ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.

کاظمی گفت: همچنین بیش از ۴۷ هزارو ۲۶ نفر از جمعیت استان از بیمه سلامت همگانی و یکهزار و ۷۲۱ نفر از بیمه ایرانیان استفاده می کنند.

کاظمی تصریح کرد: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.

وی افزود: ۷۹۰ مؤسسه تشخیصی درمانی دولتی و خصوصی در استان طرف قرارداد این سازمان است.

کاظمی ابراز کرد: ۴۳ دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این استان کار صدور و تعویض دفترچه و سایر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق