سامانه پزشکی راه دور در درمانگاه شهدای بسیج گچساران راه اندازی شد


سامانه پزشکی راه دور در درمانگاه شهدای بسیج گچساران راه اندازی شد

گچساران- ایرنا- مدیر موسسه خدمات درمانی بسیجیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه پزشکی از راه‌ دور (تله‌مدیسین) به منظور ارائه خدمات فوق تخصصی پزشکی در گچساران واقع در  مرکز درمانی شهدای بسیج این شهرستان راه اندازی شد.

سالار غلامیان روز چهار شنبه در آیین بهره برداری از این سامانه افزود: با توجه به لزوم ارائه برخی خدمات مشاوره‌ ای فوق تخصصی برای بیماران گچساران، نیاز به سامانه پزشکی از راه دور بیش از پیش در این شهرستان ضروری بود که با پیگیری‌های انجام‌شده و تجهیز و آماده‌سازی زیرساخت، نصب و راه‌اندازی سیستم ویزیت بیماران از راه دور (تله مدیسین) انجام شد.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این سیستم بیماران برای دریافت نظر تشخیصی و درمانی تخصصی و یا فوق تخصصی دیگر نیازی به رفت و آمد و اعزام بیمار نیست.

غلامیان با بیان اینکه خدمات این طرح برای بیماران مناطق کم برخوردار این شهرستان رایگان است گفت: عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی و کم شدن هزینه برای عموم مردم در مناطق دور و نزدیک نیز با راه اندازی این طرح فراهم شد.

وی گفت: با فراهم شدن زیر ساخت های اینترنتی از طریق این سامانه پزشکان متخصص می‌توانند اطلاعات پزشکی و مشخصات بیمار را به اساتید پزشکی مربوطه ارائه و با ایجاد ارتباط صوتی یا تصویری از نظر وی مطلع شده و تجویز لازم را انجام دهند.

غلامیان ادامه داد: در این طرح درکنار بیمار یک پزشک عمومی حضور دارد که دستورات درمانی پزشک متخصص را در مرکز درمانی اجرا می کنند.

موسسه خدمات درمانی بسیجیان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و جهت خدمت رسانی به شهروندان گچساران و نیزدسترسی آسان ‌و سریع به پزشکان متخصص، اقدام به راه اندازی ‌ونصب سیستم "تله مدیسین" یا همان پزشکی از راه دور در مرکز درمانی شهدای بسیج کردند.

درمانگاه شهدای بسیج گچساران با زیر بنای یکهزارو ۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در بلوار گلستان (نبش گلستان ۴) ساخته شده که این مرکز هم دارای بخش های عمومی، تخصصی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، سنوگرافی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، خدمات پرستاری و داروخانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش