طرح ناظران سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود


طرح ناظران سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح «ناظران سلامت» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای مقابله با ویروس کرونا در استان اجرا می‌شود.

محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی نهضت کمک مومنانه در خراسان جنوبی افزود: طرح ناظران سلامت همزمان با طرح محله محور سردار سیمانی با همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران معیت هلال احمر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح براساس تفاهم‌نامه سازمان جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت در استان ما هم اجرایی می‌شود، اضافه کرد: حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی مردمی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارائه آموزش های عمومی به کسبه و ارائه گزارش روزانه نظارتی به ستاد و مراکز بهداشت شهرستان‌ها از تعهدات هلال احمر در اجرای این طرح است.

رضایی افزود: در گام اول و دوم رزمایش کمک مومنانه حدود چهار میلیارد تومان بسته غذایی و بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده و کاروان‌های سلامت نیز در ۴۶ روستای محروم استان خدمات پزشکی تخصصی رایگان ارائه کردند.

وی گفت: در گام سوم این رزمایش نیز ۲ هزار و ۴۶۰ بسته غذایی به ارزش ریالی ۹۰۰ میلیون تومان بین محرومان توزیع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای شیوع این ویروس در استان اقداماتی اعم از ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، توزیع بسته‌های معیشتی، کنترل سلامت مسافران در ورودی شهرها و اجرای طرح آمران سلامت انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکونی شهری در استان آغاز شده که به هر یک از این واحدها ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

علی اصغر آسمانی مقدم افزود: تعداد زیادی از این واحدها شروع شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری این واحدها را به متقاضیان تحویل دهیم تا از نعمت مسکن برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان زمین رایگان در اختیار مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان قرار دادیم، برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان نیز پنج هزار واحد مسکونی سال گذشته در نظر گرفته بودیم و به تعدادی از مددجویان این نهاد هم زمین رایگان اعطا کردیم.

آسمانی مقدم عنوان کرد: سال گذشته هفت هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله در دست احداث قرار دادیم که از این تعداد صاحبان پنج هزار واحد مسکونی کمک بلاعوض بالغ بر ۱۲۵ میلیون تومان دریافت کردند.

وی ادامه داد: طرح پنج هزار واحدی مسکن محرومان سهمیه بنیاد مسکن تکمیل شده و در ۹۵ درصد واحدها مردم سکونت دارند.

آسمانی مقدم بیان کرد: سال گذشته احداث ۲ هزار واحد علاوه بر مسکن محرومان را نیز با پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی آغاز کردیم که این واحدها نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در گام سوم رزمایش کمک مومنانه ۱۳ میلیارد و ۳۳۱ میلیون رسال کمک نقدی، تسهیلات و انواع کالا و خدمات در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار خواهد گرفت.

علی عرب‌نژاد افزود: اقدامات خوبی نیز در زمینه اشتغال و احداث واحدهای مسکونی مددجویان نیز با همکاری مجموعه بسیج و سایر نهادها در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟