توقف تولید جوجه یک روزه از عوامل افزایش قیمت مرغ است


توقف  تولید جوجه یک روزه از عوامل افزایش قیمت مرغ است

اصفهان- ایرنا- مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:توقف تولید جوجه یک روزه به‌مدت حدود 10 روز در مهر سالجاری، موجب کمبود و افزایش قیمت تمام شده گوشت مرغ در بازار شد.

علی دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بنا به ابلاغ انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه ایران، عرضه و تولید جوجه یک روزه در کشور از ۹ تا ۱۹ مهرماه امسال، متوقف شد و جوجه‌ریزی جدید به مدت ۱۰ روز در همه مرغداری‌های کشور و استان اصفهان انجام نشد.

وی ادامه داد: پیش بینی شده بود که با توجه به توقف جوجه‌ریزی جدید در کشور در این موقع از سال با کمبود مرغ مواجه شویم.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به محدودیت نهاده‌های دام و طیور افزود: کمبود نهاده یارانه دار و تامین نهاده مورد نیاز مرغداران از بازار آزاد با قیمت‌های گزاف، از دیگر عوامل افزایش قیمت تمام شده گوشت مرغ است.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت مرغ در استان اصفهان در یک هفته اخیر با بیش از ۴۰ درصد افزایش، از حدود ۲۵۰ هزار ریال به ۳۵۰ هزار ریال رسید.

قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده برای مصرف کننده ۲۰۴ هزار ریال تعیین شده ولی فروش محصول طی ۲ ماه اخیر بالاتر از این قیمت مصوب بوده است.

۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری شامل یکهزار و ۹۵۰ واحد گوشتی و ۴۵۰ واحد تخمگذار و مرغ مادر در استان اصفهان و ۲۰ کشتارگاه صنعتی مرغ در این استان فعالیت دارند.

استان اصفهان رتبه اول تولید گوشت بوقلمون، رتبه دوم تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.

این استان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآوری فرآورده‌های خام دامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر