همدان بارانی می‌شود


همدان بارانی می‌شود

همدان- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: یک سامانه بارشی عصر امروز /چهارشنبه/ از سمت غرب و جنوب غرب وارد استان می‌شود و به صورت بارش باران و ریزش برف ارتفاعات در آسمان استان فعالیت می‌کند.

روح‌الله زاهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی برای امروز آسمان استان را نیمه‌ابری پیش‌بینی کرد و افزود: از ساعت‌های بعد از ظهر به تدریج حجم ابرها افزایش می‌یابد و از صبح فردا بارش باران در بیشتر نقاط استان آغاز می‌شود.

زاهدی عنوان کرد: این سامانه از سامانه قبلی ضعیف‌تر است و بارش‌های آن در روزهای پنجشنبه و شنبه هفته آینده به اوج خود می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا دوشنبه هفته آینده در آسمان استان ماندگار است، بیان کرد: در مدت فعالیت این سامانه دمای کمینه بیشتر نقاط استان به صفردرجه سانتی گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: دمای بیشینه هوای بیشتر نقاط استان نیز به دلیل ابرناکی هوا، بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

زاهدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و قهاوند با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

وی بیان کرد: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...