همراهی مردم در اجرای طرح‌های مختلف برگ برنده نظام است


همراهی مردم در اجرای طرح‌های مختلف برگ برنده نظام است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همراهی مردم در اجرای طرح‌های مختلف، برگ برنده نظام جمهوری اسلامی است و خوشبختانه این همراهی و همدلی و تبعیت از قانون در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

ناصر خوش‌ خبر در نشست استانی نهضت کمک مومنانه که روز چهارشنبه در آغاز مرحله اول گام سوم رزمایش کمک‌های مومنانه با حضور جمعی از مسوولان استان در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: براساس آخرین آماری که شب گذشته در ستاد استانی کرونا و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرمانداران عنوان شد، بیش از ۹۷ درصد مردم استان با اجرای محدودیت‌ها همراهی کرده‌اند.

وی گفت: وقتی اعمال محدودیت را اجرا می‌کنیم در ذات خود تبعاتی دارد که اقناع سازی و صحبت کردن با مردم با زبان خوش از ضروریاتی است که به مجریان این طرح هم تاکید شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از کارهایی که در این ایام انجام می‌شود، اعمال محدودیت‌هاست که به مجریان در حوزه‌های مختلف تاکید شده با مردم مدارا کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت همه باید در کنار هم باشیم و اتحاد و همدلی در این شرایط از ضروریات است که این موضوع با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه دینی است باید به خوبی ملموس باشد.

خوش خبر گفت: این موضوع در استان ما به خوبی رقم خورده و با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، تلاش مجموعه سپاه و بسیج و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، نتیجه این اتحاد را در برگزاری رزمایش‌های کمک مومنانه شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: آنچه در این شرایط کرونایی اهمیت دارد، استمرار این نوع کمک‌ها، انسجام بخشی به آنها و توزیع هدفمند کمک‌ها برای جامعه نیازمند استان است.

وی گفت: آنچه در قالب کمک‌های مومنانه توزیع می‌شود، بخشی از نیازهای جامعه متاثر از کرونا را پوشش می‌دهد لذا این کمک‌ها باید توسعه یابد و با برنامه‌ریزی مناسب، نیازهای بیشتری را برطرف کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به اجرای طرح «محله محور مبارزه با کرونا» با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: امید است با اجرای این طرح که همزمان با اعمال محدودیت‌ها، به همت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است، به زودی شاهد قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا باشیم.

وی گفت: تاکید ما بر این است که همه حوزه‌ها در کنار هم در راستای تحقق اهداف این دو طرح اقدام کنند تا نتایج بهتری را شاهد باشیم و تا زمانی که این ویروس در جامعه وجود دارد، پای کار باشیم و همراهی و کمک‌ها قطع نخواهد شد چرا که در جامعه اسلامی ما تاکید ویژه‌ای به حل مشکلات نیازمندان شده است.

برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه از نیمه شعبان امسال و با تاکید رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفت و بعد از برپایی ۲ گام این طرح، مرحله اول گام سوم رزمایش کمک مومنانه فردا (پنجشنبه) به طور رسمی در استان خراسان جنوبی آغاز می‌شود و تا پایان آذر ادامه دارد.

۲ گام رزمایش کمک مومنانه در قالب ۶ مرحله در این استان اجرا شد که در این ۲ گام بنابر اعلام فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، ۱۰۹ میلیارد تومان کمک مومنانه و معیشتی و ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تهیه شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

مرحله اول گام سوم کمک‌های مومنانه که از ۱۷ ربیع‌ الاول همزمان با ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) در خراسان جنوبی آغاز شد، ششم آذر ماه همزمان با هفته بسیج به طور رسمی برگزار می‌شود و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

همچنین مرحله دوم گام سوم کمک‌های مومنانه از ابتدای دی ماه و همزمان با دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود که تا اواخر دی ادامه دارد.

مرحله سوم این گام همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و مرحله چهارم گام سوم رزمایش کمک‌های مومنانه اواخر اسفند امسال و نوروز ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی