59 میلیارد تومان وام کارگشایی به مددجویان خراسان جنوبی پرداخت شد


59 میلیارد تومان وام کارگشایی به مددجویان خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 59 میلیارد تومان وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شده است.

رضا سلم آبادی روز چهارشنبه در نشست استانی نهضت کمک مومنانه در خراسان جنوبی افزود: برنامه ما تا پایان سال جاری پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر است.

وی با بیان اینکه در اولویت اول خود مقوله اشتغال را براساس شعال سال در راستای جهش تولید قرار داده‌ایم، اضافه کرد: از ابتدای مردادماه تاکنون هزار و ۵۰۰ شغل را ایجاد کردیم که با توجه به تعهدی ایجاد اشتغال چهار هزار نفری در سال جاری تاکنون نزدیک یک سوم تعهد اشتغال خود را ایجاد کردیم.

سلم آبادی عنوان کرد: در هر گام‌ از رزمایش کمک مومنانه توزیع بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی را داشته ایم و در گام سوم کمک‌های مومنانه هم توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی را هدف‌گذاری کرده ایم.

وی درخصوص پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نیازمندان هم گفت: هدف‌گذاری ما تا پایان سال جاری پرداخت ۸۰۰ سری جهیزیه است که ۱۴۲ سری در همین یکی دو هفته اخیر با همکاری بنیاد مستضعفان با سرانه ۱۰ میلیون تومان و با مجموع اعتبار یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان در حال توزیع است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: پرداخت ۲۵۸ مورد کمک جهیزیه را هم تا پایان آذرماه هدف‌گذاری کردیم و علاوه بر این یک تفاهم‌نامه هم با بسیج سازندگی داریم و در تلاش هستیم سرانه کمک جهیزیه را افزایش بدهیم.

سلم آبادی با بیان اینکه از سال گذشته ساخت پنج هزار واحد مسکونی محرومان را شروع کردیم، اضافه کرد: چون سرانه کم بوده برخی واحدها به مرحله سفت کاری رسید که برای تکمیل این واحدها ۶۲ میلیارد تومان مازاد بر سرانه‌ها از مرکز مجوز گرفتیم که ۱۰ میلیارد تومان ابلاغ شد و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفت، امیدواریم این واحدها با این سرانه اختصاصی تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: توزیع هزار و ۳۰۰ دستگاه بخاری و ۱۰۰ دستگاه آب گرمکن را با توجه با گاز کشی منازل مددجویان و عدم توان خرید بخاری از هفته قبل شروع کردیم.

سلم آبادی اظهار داشت: خیلی از نیازمندان با توجه به نصب علمک گاز در ورودی منازل، توان گازکشی داخل منازل خود را ندارند که با کمک مرکز سعی خواهیم کرد تا پایان امسال هیچ خانه‌ای بدون گازکشی نماند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در تمام رزمایش‌های کمک مومنانه استان ۳۶ میلیارد تومان جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است، اضافه کرد: در گام اول رزمایش ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در گام دوم آن ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ تومان کمک جمع آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: ۴۰ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند با کمک خیرین خریداری کردیم و تا پایان سال هم بیش از ۳۰۰ تبلت دیگر خریداری و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...