ماشین‌آلات پتروشیمی لردگان با توان متخصصان داخلی نصب شد


ماشین‌آلات پتروشیمی لردگان با توان متخصصان داخلی نصب شد

شهرکرد- ایرنا- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آماده بهره برداری شدن مجتمع پتروشیمی لردگان گفت: تجهیزات و ماشین‌آلات پتروشیمی لردگان با بهره‌گیری از توان و تخصص نیروهای داخلی نصب و راه‌اندازی شد.

محمدکاظم منزوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از امتیازات پتروشیمی لردگان بهره‌مندی از دانش بومی در نصب و راه‌اندازی ماشین‎آلات این مجتمع است به طوری که این متخصصان می‌توانند در مجتمع‌های دیگر به نصب و راه‌اندازی تجهیزات پتروشیمی بپردازند.

وی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا، سبب شد تا روند نصب ماشین‌آلات مجتمع پتروشیمی لردگان با مشکل جدی مواجه شود اما اعتماد به جوانان و نیروهای متخصص داخلی جواب داد و امروز جواب این اعتماد بهره‌برداری از مجتمع است.

منزوی، پتروشیمی لردگان را از بزرگترین و پرهزینه‌ترین طرح‌های این استان برشمرد و گفت: تاکنون ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح پتروشیمی لردگان از تیر ماه ۸۷ تا سال ۹۴ از پیشرفت چندانی برخوردار نشد، تصریح کرد: این در حالی است که پس از آن تامین و ورود تجهیزات و ماشین‌آلات مجتمع طی پنج سال و با سرعت قابل توجه انجام گرفت که در نوع خود یک رکورد به شمار می‌رود.

منزوی ادامه داد: یکی دیگر از رکوردهای پتروشیمی لردگان این است که این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار ایجاد شده که برای یک پتروشیمی مساحت کمی به شمار می‌رود اما نصب ماشین‌آلات به شکل مناسبی انجام گرفته و محدودیت مساحت خللی بر آن وارد نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: این مجتمع ظرفیت تولید یک میلیون تن اوره و ۷۰۰ هزار تن آمونیاک را در سال دارد که بخشی از آمونیاک تولید شده را می‎توان برای تولید دیگر محصولات در اختیار پتروشیمی‌ها و صنایع دیگر قرار دهد.

منزوی با اشاره به اشتغال ۷۰۰ نفر مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم در زمان بهره‌برداری پتروشیمی لردگان، اظهار داشت: علاوه‌بر این تعداد اشتغال، حمل و نقل محصولات تولیدی این مجتمع تحول بزرگی در رونق اشتغال بخش حمل و نقل استان شکل می‌دهد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی لردگان نیز اشاره کرد و گفت: تولید کریستال ملامین که ماده اولیه برای روکش صنایع برق و الکترونیک به شمار می‌رود یکی از طرح‌های جدید است که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

منزوی افزود: ایجاد پارک اوره در خارج از مجتمع پتروشیمی لردگان و بازیافت دی اکسیدکربن در داخل محوطه پتروشیمی از دیگر صنایع پایین دستی به شمار می‌رود که ارزش افزوده بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به درآمدزایی پتروشیمی لردگان و تاثیر اقتصادی آن برای استان، خاطرنشان کرد: درآمدزایی این مجتمع برای شرکت گاز تنها یکی از تاثیرات اقتصادی این مجتمع به شمار می‌رود که به اندازه مصرف گاز کل استان می‌تواند برای شرکت گاز درآمدزا باشد.

به گزارش ایرنا، شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری لردگان احداث و تجهیز شده است.

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سالها تحریم و فشارهای اقتصادی در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.

این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج