6.3 میلیون مرسوله پستی وارد اصفهان شد


6.3 میلیون مرسوله پستی وارد اصفهان شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل پست اصفهان گفت: در هفت ماه سال جاری 6.3 میلیون مرسوله پستی وارد این استان شد که به دلیل همه گیری بیماری کووید-19 و افزایش خرید الکترونیکی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، حمید باقری روز چهارشنبه در جلسه دولت الکترونیک استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: در این مدت، تجارت الکترونیکی بر اساس درصد جابجایی مرسولات ۱۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پویش در خانه بمانیم و از خانه بخریم در دوران شیوع ویروس کرونا مورد استقبال قرار گرفت و شمار خدمات مبتنی بر پست هم نسبت به قبل بیشتر شده است.

مدیرکل پست اصفهان با اشاره به ثبت نام دانشجویان بصورت غیر حضوری تصریح کرد: ۶۵ هزار ثبت نام از طریق پست و زیرساخت‌های الکترونیکی سبب شد که هیچ دانشجویی برای ثبت نام از شهری به شهر دیگر نرود.

باقری با بیان اینکه خدمات پستی در مناطق مختلف از بار ترافیک و تجمع تا حد بسیار چشمگیری می‌کاهد، اضافه کرد: هر نامه رسان در طول یک روز سبب کاهش افزون بر ۳۰۰ تردد در شهر می‌شود که نقش شایانی در کاهش انتشار ویروس دارد.

وی اظهارداشت: از ۱۱۰ شهر استان از سال ۹۵ تا ۹۸، ۱۲ نقشه شهری و از سال قبل تاکنون ۸۱ نقشه از شهرداری‌ها دریافت و ۸۴ شهر معادل ۹۰ درصد ساختمان‌های شهری توسط اداره کل پست، ژئوکُد (تعیین طول و عرض جغرافیایی) شده است.

مدیرکل پست اصفهان، درصد نصب پلاک در مناطق شهری استان را ۵۴ و برای مناطق روستایی ۱۳.۸ درصد اعلام کرد و افزود: شهرداری‌های استان در نصب پلاک در ساختمان‌ها آنطور که باید و شاید جدیت ندارند.

باقری گفت: بانک اطلاعاتی ما کامل است و چنانچه شهرداری‌ها همکاری کنند پلاک‌گذاری در تمامی نواحی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، مرکز مبادله پستی ۱۰ استان است و پس از تهران بعنوان بزرگترین مرکز مبادله پستی زمینی کشور محسوب می‌شود.

پست اصفهان با برخورداری از ۶۰۲ نفر نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی پنج درصد از سهم نیروی انسانی شبکه پستی کشور را به خود اختصاص داده که ۴۳ درصد از این افراد در بخش نامه رسانی فعالیت می‌کنند و به عنوان یکی از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود.

جلسه دولت الکترونیک در استان اصفهان با هدف بررسی فعالیت‌های انجام شده در این خطه با حضور شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.

دولت الکترونیک به معنای اطلاع‌رسانی و ارائه خدمت به موقع، دقیق و کارا در همه ساعت‌های شبانه‌روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است که بکارگیری آن در بخش‌های مختلف دولت برای افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح خدمات رسانی است و مهم‌ترین نتیجه آن، شتاب در انجام در امور افزایش رضایت مردم و پیشگیری از بروز فساد خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط