پایتختی کتاب سمنان زمینه‌ساز توسعه گردشگری استان است


پایتختی کتاب سمنان زمینه‌ساز توسعه گردشگری استان است

سمنان- ایرنا - مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان با تاکید بر اینکه کتاب دانایی به همراه دارد گفت: برند «سمنان پایتخت کتاب» زمینه‌ توسعه گردشگری این استان را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا ، مهدی جمال روز چهارشنبه در دیدار با فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با استقبال از اجرای طرح معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور، و با تاکید بر اینکه مردم دانا و افزایش فهم گردشگری زمینه ساز توسعه گردشگری است، اظهار داشت: دانایی زمینه ساز رشد گردشگری است و دانایی با کتاب خواندن حاصل می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اعلام حمایت این اداره کل از معرفی سمنان به عنوان شهر پایتخت کتاب، گفت: تبدیل سمنان به پایتخت کتاب، تراز شهر گردشگر را بالا می‌برد.

جمال با تقدیر از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح ملی پایتخت کتاب با اشاره به درخواست مطرح شده در خصوص اختصاص مکانی در یکی از نقاط شهر برای استقرار گفت: مکانی را در فضای تاریخی برای استقرار باشگاه نویسندگان کودک و نوجوان پیش بینی و افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان همچنین از اجرای طرحهای پژوهشی نیز استقبال کرد و گفت: در بحث کتاب و موزه نیز در طراحی موزه سمنان فضایی را در این آن برای کتاب پیش بینی می‌شود.

در این نشست در خصوص اهداف و برنامه های پایتخت کتاب بحث و تبادل نظر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)