زنجانی‌ها تدریجی برای اهدای خون مراجعه کنند


زنجانی‌ها تدریجی برای اهدای خون مراجعه کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق کانال‌های مختلف اینترنتی، تماس مستقیم و یا مراجعه حضوری نسبت به دریافت نوبت خون دهی فراخور نیاز انتقال خون استان اقدام و این کار خداپسندانه را انجام دهند.

دکتر سیامک اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار در خصوص چگونگی اهدای خون در محدودیت‌های کنونی کرونایی افزود: بر این اساس مراکز انتقال خون طی مدت یاد شده به هیچ عنوان تعطیل نیستند و طبق روال سابق به فعالیت های خود ادامه می دهند.

وی اظهار داشت: انتظار بر این است که با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است، مردم سخاوتمند این استان نیز در ۲ هفته اعمال محدودیت های کرونایی برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.

این مسوول ابراز امیدواری کرد، طی ماه‌های آینده و با توجه به در پیش بودن فصل زمستان با مشارکت اهدا کنندگان خون بتوان به آرامی از این مرحله عبور کرده و در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران دچار مشکلی نشویم.

وی تصریح کرد: بطور قطع با همت و شعور هم استانی ها این مهم رخ خواهد داد و از طرفی به دلیل تبلیغات فراخوان عمومی استقبال مردم برای اهدای خون، خوب بود و انتظار بر این است مراجعات تدریجی و با آرامش باشد و علاوه بر همبستگی اجتماعی، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

اسدی، با قدردانی از حضور گسترده مردم در فراخوان اهدای خون خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان خون، یاریگر انتقال خون استان باشند، تا در ماه‌های بعدی نیز این کار ارزشمند تداوم یابد، تا وقفی در درمان بیماران نیازمندبه خون ایجاد نشود.

به گفته اسدی، اهدای خون دارای شرایطی است که بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی بصورت شیفت صبح و بعدازظهر و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند شیفت صبح به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود