والدین دانش‌آموران کردستانی مدرسه یار می‌شوند


والدین دانش‌آموران کردستانی مدرسه یار می‌شوند

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح مدرسه یاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان خبر داد.

خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه‌یاری اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان از طریق جلب مشارکت عمومی والدین و بهره‌مندی از توانایی اولیای دانش‌آموزان در راستای ارتقای کیفی برنامه‌ها و خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی و پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت خانواده در امور مدرسه به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی، گفت: تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسیاری در آن دخیل هستند واین مسوولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمی‌شود.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: این طرح در راستای اجرای برنامه‌های بسته تحولی"توسعه مشارکت‌ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان استثنایی" و با هدف بهره‌مندی واحدهای آموزشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اولیا اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس اولیایی در برنامه "مدرسه یاری" مشارکت دارند که در حوزه سلامت، تربیت بدنی، توان بخشی، هنر و فنی تخصص و مهارت داشته باشند و بر اساس تخصص، علاقه و نیازهای مدرسه، خدمات تخصصی، علمی و مهارتی خود را ارایه کنند.

رنجبر با بیان اینکه خانواده و انجمن‌های اولیا و ‏مربیان باید متناسب با شرایط موجود نقش آفرینی کنند، گفت: محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بیش‌ازپیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت آشکار کرد.

وی با تاکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پروش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیر،اظهار داشت: سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکت‌های عمومی طراحی شده است و حضور اولیا و مشارکت آن‌ها در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تاکید بر اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش با نیازهای ویژه مستلزم مشارکت والدین است و توانایی فکری، علمی و تخصصی والدین در آموزش و تربیت دانش‌آموزان اهمیت بسزایی دارد، گفت: تداوم و بقای جامعه در گرو هدایت هدف‌دار انسانهاست و اخلاق، هدایت و تربیت سه رکن اساسی در آموزش و پرورش هستند.

امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۳۹ مدرسه و مرکز با نیاز ویژه مقاطع مختلف تحصیلی استان کردستان مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام