100 میلیارد تومان برای انتقال آب به سد قوچم تصویب شد


100 میلیارد تومان برای انتقال آب به سد قوچم تصویب شد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: از محل منابع مالی سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، مصوب شد که 100 میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم سنندج اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات پروژه سد ژاوه که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد، اظهار داشت: قرار است این اعتبار با هدف ادامه انتقال روند اجرای طرح انتقال آب از سد آزاد به دشت‌های قروه و دهگلان و اجرای سریعتر این پروژه تخصیص یابد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی احداث سد آزاد، انتقال آب از آن به سد قوچم و تامین آب شرب شهرهای قروه و دهگلان است، افزود: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما باید برای ادامه اجرای طرح و تسریع آن همت بیشتری داشته باشیم.
استاندار کردستان رفع عقب‌ماندگی‌های مربوط به پروژه‌های سد آزاد و ژاوه را نیازمند همکاری وزارت نیرو و دستگاه‌های مربوطه در استان دانست و اضافه کرد: قرار است امسال سد ژاوه آبگیری شود البته آب این سد برای استفاده بخش کشاورزی در نظر گرفته شده و باید از ظرفیت بانک‌ها در سطح ملی برای اجرای سریعتر این پروژه استفاده شود.
مرادنیا با بیان اینکه بعد از آبگیری و رفع مشکلات زیست محیطی، مراحل دیگر نیز به مرور برطرف خواهد شد، یادآور شد: طبق موافقت های انجام شده در سال قبل، قرار است تمام پساب و فاضلاب نواحی منفصل شهری حاشیه سدها جمع اوری و تصفیه شود.
وی همچنین به تلاش برای رفع مشکل طعم بد و بوی آب شرب سنندج اشاره کرد و گفت: انتقال آب از سد آزاد به قشلاق همچنان تا وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا