2 خانه تاریخی قزوین برای احیا به مزایده گذاشته شد


2 خانه تاریخی قزوین برای احیا به مزایده گذاشته شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: 2 خانه تاریخی قزوین با هدف ساماندهی و باززنده داری از سوی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به مزایده گذاشته شد.

علیرضا خزائلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: این ۲ بنای تاریخی شامل خانه بهروزی و خانه اسدی هستند.

وی با بیان اینکه هر دوی این خانه ها مربوط به دوره قاجاریه هستند، اظهار داشت: این بناها با هدف احیا، مرمت و ساماندهی به شکل حق بهره برداری در مدت زمان معین به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از متقاضیان واجد شرایط برای بهره برداری از این بناها درخواست کرده تا اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده این صندوق و پایگاه اینترنتی آن دریافت کرده و تا ۱۷ آذر ماه مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت های مزایده به دبیرخانه اقدام کنند.

این مسوول همچنین گفت: یکی از سیاست های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت حفظ و احیای بناهای تاریخی، واگذاری یا اجاره آنها برای بهره برداری در قالب های مختلف از جمله اقامتی، پذیرایی و فعالیت های فرهنگی به مدت مشخص به بخش خصوصی است.

براساس آخرین آمار اعلام شده، ۷۰ خانه تاریخی در قزوین شناسایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...