2 سامانه بارشی ایلام را در برمی‌گیرد


2 سامانه بارشی ایلام را در برمی‌گیرد

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: 2 سامانه باران‌زا از امروز تا اوایل هفته آینده در استان ایلام فعالیت بارشی خود را آغاز می‌کند.

احسان رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اثر ورود سامانه بارشی اول از اواخر وقت امروز تا اواسط روز جمعه به تناوب بارش باران رخ می‌دهد.

وی افزود: سامانه دوم بارشی هم با خروج سامانه اول از اواخر روز جمعه در استان فعالیت خود را شروع می‌کند و تا روز یکشنبه این بارش‌ها ادامه دارد و دامنه پراکنش این سامانه‌ها کل استان را در بر می‌گیرد.

رستمی یادآور شد: بر اساس مطالعه الگوهای جوی ماهواره‌ای، این سامانه‌های بارشی موثر هستند اما سیستم دوم قوی‌تر از سامانه اول است هرچند احتمال تغییر در الگوهای جوی آن دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق، صاعقه، بارش تگرگ در نقاط مستعد، مه‌گرفتگی و کاهش دما از پیامدهای جوی این سامانه‌های بارشی است.

وی تاکید کرد: بارش‌های این سیستم‌های جوی باعث بروز لغزندگی و آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌های برون شهری به ویژه مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود.

به گزارش ایرنا، آبدانان با ۱۱۴ میلیمتر بارش بیشترین و مهران با ۳۳ میلیمتر کمترین دریافت نزولات جوی در سال زارعی جاری را داشته‌اند.

میزان دریافت نزولات جوی در ایلام نیز ۸۱ میلیمتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟