استاندار تهران: بیمارستان‌های شهریار و ملارد آماده افتتاح هستند


استاندار تهران: بیمارستان‌های شهریار و ملارد آماده افتتاح هستند

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: بیمارستان‌های شهریار و ملارد آماده افتتاح هستند و بیمارستان ملارد تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، از اعلام روز دوشنبه استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت:‌ در این شرایط سخت حتی یک واحد تولیدی در استان تهران تعطیل نشد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موتور محرک شهرکهای صنعتی تامین زیرساخت هایی نظیر آب و برق است که باید با مشارکت بخش خصوصی این کار صورت بگیرد.

محسنی بندپی با اشاره به رشد طرح های مختلف عمرانی در استان تهران اعلام‌کرد: طرح های قابل افتتاح در این استان چشمگیر است، بیمارستان های شهریار و ملارد آماده افتتاح هستند و بیمارستان ملارد تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در تهران

استاندار تهران با اشاره به اینکه ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان تهران انجام شده از فعال سازی ۱۲۹ واحد راکد در استان تهران خبر داد.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری در استان تهران اظهار داشت: ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان شده و این میزان رشد سرمایه گذاری نشان دهنده اقدامات بسیار امید بخش است.

محسنی بندپی ادامه داد: قرار بود امسال ۱۲۵ واحد راکد فعال شوند که تاکنون ۱۲۹ واحد فعال شده اند و فراتر از تعهد خود در زمینه فعال سازی واحدهای تولیدی راکد عمل کرده ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: فعالیت‌های انجام شده شهرک های صنعتی در این شرایط سخت اقتصادی بسیار امیدوار کننده است.

محسنی بندپی با اشاره به سلب پروانه معادن در صورت عدم بهره برداری ظرف یک ماه از افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی استان تهران خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید هم اکنون شاهد افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی هستیم و میزان نرخ بیکاری نیز رو به کاهش است.

استاندار تهران تاکید کرد: معادنی که دارای پروانه بهره‌برداری از شورای معادن استان هستند در صورت عدم بهره برداری ظرف یک ماه سلب پروانه می شوند.

وی اعلام کرد: در سال جهش تولید و به ویژه در شرایط کرونا حمایت از واحدهای تولیدی اهمیت مضاعفی دارد، موضوعی که در استان تهران به صورت جدی دنبال می‌شود.

کرونا هیچ واحد صنعتی را در استان تهران تعطیل نکرده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به افزایش صدور پروانه بهره برداری واحدهای تولید گفت: کرونا هیج واحد صنعتی در استان تهران را تعطیل نکرده است.

حشمت الله عسگری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در مورد تاثیر اقتصادی کرونا اظهار داشت: به جزء واحدهای صنفی که به دلیل کرونا با مشکلاتی مواجه شدند، در بخش صنعت کرونا باعث تعطیلی هیچ واحدی نشده است.

وی افزود: در هشت ماه نخست سال رشد بسیار خوبی در بخش صدور پروانه‌های جواز تاسیس رخ داده و این موضوع نشان می‌دهد با وجود همه‌ مشکلات میل سرمایه گذاری در تهران بسیار بالاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: این رشد بیش از سه برابر سال گذشته است و در این هشت ماه ۲۲۲ طرح با اشتغال ۶ هزار و ۶۰۰ نفر پروانه بهره برداری گرفته اند، که خوشبختانه جزء برنامه‌های ما بوده که محقق شده است.

استان تهران بیش از ۱۴ هزار واحد صنعتی دارد که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آنها مشغول به فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما