شرایط تسهیلات یک میلیون ریالی بلاعوض به خانوارها مشخص شد


شرایط تسهیلات یک میلیون ریالی بلاعوض به خانوارها مشخص شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون ریال کمک بلاعوض به خانوارهای بدون درآمد ثابت پرداخت می شود.

پروانه نیک مرام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از خانوارها در شرایط شیوع بیماری کرونا و بند ۱۲ مصوبه چهل و یکمین نشست ستاد ملی مدیریت کرونا، سازوکار حمایت جبرانی معیشت خانوارها دوطرح حمایتی پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریال ماهانه به اعضای خانوار و پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرست خانوار در دست اقدام قرا دارند.

وی افزود: کمک بلاعوض ( ماهانه مبلغ یک میلیون ریال به ازاء هر یک از اعضای خانوار) از آذرماه تا پایان سال جاری به مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال ۱۳۹۹ درنظر گرفته می شود.

نیک مرام عنوان کرد: خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمامی افرادی که درنوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده اند و درآمد ثابت ندارند، می توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی شامل این طرح نمی شوند.

وی ابراز داشت: متقاضیان کد ملی خود را با تلفن ثبت شده بنام سرپرست خانوار از امروز ۴آذر به مدت یک هفته به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند، پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها ، یک هفته از ۱۲ آذر تا ۱۹ آذر، داده های اطلاعاتی پایش و در هفته سوم از ۲۰ آذر الی ۲۷ آذر به پیامک های دریافتی مشمول با سرشمارهv.refah پاسخ داده می شود.

بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد از محل باقی مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا