مسوولان قزوین با آغوش باز پذیرای انتقادات اصحاب رسانه باشند


مسوولان قزوین با آغوش باز پذیرای انتقادات اصحاب رسانه باشند

قزوین – ایرنا – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: اصحاب رسانه با انتقادات منصفانه و کارشناسانه و اجتناب از تخریب می‌توانند راهکارهای خود را برای حل مشکلات به مسوولان ارائه دهند و مدیران نیز باید با آغوش باز پذیرای اینگونه نقدها باشند.

به گزارش ایرنا، محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه با اشاره به نقش‌ها و کارکردهای رسانه، افزود: بیان حقیقت، جریان شناسی، جریان سازی، اقناع سازی، جلوگیری از نشر شایعات، دامن نزدن به ابهامات و سیاه نمایی، ایجاد امید و انگیزه، مطالبه گری در عین استقلال عمل و انتقاد کارساز و منصفانه از کارکردهای رسانه است که در حل مشکلات جامعه بسیار کارگشا و مفید خواهد بود.

اسماعیلی گفت: اصحاب رسانه با بیان مشکلات و تبدیل آن به مساله، دولت را برای حل مشکلات و مسائل یاری می‌کنند و باید زمینه بهره برداری بهتر از این ظرفیت را فراهم ساخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر نقش پر رنگ رسانه‌ها در مقابله با کرونا، گفت: اصحاب رسانه با آگاهی بخشی به مردم، زمینه‌های اجتماعی مقابله با کرونا را تقویت می‌کنند.

اسماعیلی گفت: اصحاب رسانه همچون جامعه بزرگ سلامت کشور در خط مقدم مقابله با شیوع ویروس کرونا حضوری پر رنگ دارند و ضمن آگاهی بخشی به مردم، زمینه‌های اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستادهای ملی و استانی را از طریق اقناع سازی و ارائه اخبار صحیح و رد شایعات فراهم می‌کنند.

وی خاطر نشان ساخت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در شرایط کرونا با تلاش مضاعف و همکاری هنرمندان و انجمن‌های فرهنگی و هنری از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شوند و گروه‌های مرجع فرهنگی و هنری و فعالان فضای مجازی نقشی اثرگذار در این راستا ایفا می‌کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: فضای مجازی از ظرفیت بالایی در حوزه مخاطب و تاثیرگذاری برخوردار است، از این رو فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی قابل توجهی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از سوی این اداره کل با همکاری هنرمندان، انجمن‌های فرهنگی هنری، مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اهالی مطبوعات و نشریات استان در فضای مجازی صورت گرفته است.

وی فرهنگ و هنر را به مثابه ابزاری آرامش بخش برای انسان در مواجهه با مشکلات دانست و گفت: هنرمندان با درک این شرایط سخت، سعی وافری در استفاده از فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های هنری از قبیل اجرا، آموزش، برپایی جشنواره و سایر فعالیت‌های هنری دارند و این اداره کل هم با در اختیار قرار دادن وام‌ها و تسهیلات متعدد در سطحی وسیع به هنرمندان و اصحاب رسانه از این قشر ارزشمند در حد توان خود حمایت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)