راهداران قزوین، سرنشینان یک خودروی گرفتار در برف را نجات دادند


راهداران قزوین، سرنشینان یک خودروی گرفتار در برف را نجات دادند

قزوین - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت گفت: چهار سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پاترول که در برف شدید گردنه هیر به سپارده الموت گرفتار شده بودند پس از 10 ساعت تلاش نیروهای راهداری نجات یافتند.

به گزارش ایرنا، مهدی غلامی روز چهارشنبه در تشریح این خبر، افزود: با وجود اعلام قبلی در خصوص انسداد گردنه‌های سپارده و پیچ بن، شامگاه گذشته با اعلام مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر گرفتاری یک دستگاه پاترول در گردنه سپارده، تیمی از راهداری به محل اعزام شد اما به علت حجم برف و شرایط نامساعد گردنه، امکان تردد و ادامه مسیر فراهم نشد.
وی اضافه کرد: بلافاصله تیم دیگری از راهداری شامل یک دستگاه لودر و یک دستگاه ماشین کمک‌دار به منطقه اعزام شد و پس از برف روبی ۱۳ کیلومتر از محور ویار-سپارده، ساعت هفت و ۳۰ دقیقه بامداد امروز، خودروی پاترول و چهار سرنشین آن رهاسازی شدند.
غلامی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای گذشته خبر انسداد گردنه‌های پیچ بن و سپارده از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی و از مردم خواسته شده بود که در ایام زمستان به هیچ وجه در این مسیرها تردد نکنند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت افزود: به منظور جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی در ایام زمستان، تیم اعزامی راهداری در بازگشت از این ماموریت، محور ویار-سپارده را از فرعی روستای شنگل رود آخرین روستای حوزه الموت غربی مسدود کرد.
گردنه پیچ بن در محور روستایی الموت- تنکابن و گردنه سپارده در محور قزوین- الموت -کلاچای قرار دارند و با توجه به ارتفاع زیاد و حجم بالای برف هرساله به محض شروع اولین برف توسط راهداران مسدود و در اواسط فصل بهار بازگشایی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا