385 میلیارد ریال بین شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری توزیع شد


385 میلیارد ریال بین شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد- ایرنا- معاون دفتر امور شهری و شوراهای چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌های شهری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 385 میلیارد ریال بین شهرداری‌های این استان توزیع شده است.

سالار حسین‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این اعتبار بین ۴۲ شهرداری در استان توزیع و به حساب شهرداری‌ها واریز شد که از این مبلغ ۳۵۹ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده، ۱۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مبلغ هفت میلیارد ریال از محل کمک به تامین توسعه ناوگان حمل و نقل تامین و اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک و همچنین ۲۸ دستگاه تجهیزات تنفسی ویژه خدمات واحدها و سازمان‌های آتش‌نشانی به شهرداری‌های استان تحویل داده شد.

وی یادآور شد: ارزش این تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات با احتساب قیمت دولتی در زمان اختصاص و تحویل، ۳۰ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری‌ها و بقیه از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری تامین و پرداخت شده است.

حسین‌پور اظهار داشت: خرید ماشین‌آلات مورد نیاز و تامین قیر رایگان برای شهرداری‌های از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه تخصیص و توزیع قرار دارد.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، جمعیت شهری چهارمحال و بختیاری ۶۵ درصد و جمعیت روستایی این استان ۳۵ درصد است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت و ۴۲ شهرداری فعال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد