هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به لغزندگی جاده ها هشدار داد


هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به لغزندگی جاده ها هشدار داد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران از روز پنجشنبه در استان آغاز می شود و لازم است تا تمهیدات لازم نسبت به آب گرفتگی معابر، لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده ای در نظر گرفته شود.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه افزود: مه گرفتگی در اغلب مناطق با تاکید بر جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت جمعه پیش بینی می‌شود و لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: اجتناب از سفرهای غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روزهای پیش رو است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش های روزهای آتی از جنوب و غرب کشور وارد استان می‌شود و به تدریج مرکز و شمال آذربایجان‌غربی را در بر می‌گیرد؛ این سامانه تا روز شنبه در آذربایجان‌غربی فعال است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود، ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه نیز در این مدت بین منفی ۲ و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده و شهرستان میاندوآب نیز با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید