تخصیص 6 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستاهای استان تهران


تخصیص 6 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستاهای استان تهران

تهران_ ایرنا_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی به اشتغال در روستاهای این استان خبر داد و اعلام کرد:‌ هدایت بخشی از اعتبارات ارزش افزوده فرمانداری‌ها به سمت اشتغال روستایی موجب رشد فرصت های شغلی‌در روستاها می‌شود.

حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نگاه ما به توسعه روستایی باید همه جانبه نگر باشد و صرفا نگاه تک بعدی نمی تواند ماندگاری روستاییان را در روستا تضمین کند.

وی توجه به تولید و اشتغال در روستاها را موجب ارتقا سطح معیشتی روستاییان دانست که این امر روستاها را به عنوان قطب مهم تولید حفظ خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با توجه به پیش بینی های لازم صورت گرفته در برنامه توسعه ششم و قوانین بودجه سالیانه ۱۰ درصد از ارزش افزوده واریزی به حساب فرمانداری ها و دهیاریهای استان را می توان در راستای اشتغال روستاییان و رونق تولید مورد استفاده قرار داد.

به گفته وی؛ این موضوع تاکنون مغفول مانده که با تدابیر اندیشیده شده این حجم از اعتبارات که رقمی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان در سال خواهد بود پس از طی مراحل قانونی و تفاهم با بانک عامل وارد عرصه تولید و اشتغال روستایی خواهد شد.

عسگری همچنین به ظرفیت استفاده از اعتبارات آلایندگی برای برخی طرح‌های اشتغال‌زایی شهری و زیست محیطی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا؛ استان تهران بیش از یک هزار روستا دارد که حدود یک میلیون جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امشب ماه صورتی را در آسمان ببنید