تردد خودروها در جاده‌های زنجان 80 درصد کاهش یافته است


تردد خودروها در جاده‌های زنجان 80 درصد کاهش یافته است

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی این استان نسبت به قبل از اعمال محدودیت‌های تردد 80 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ مهدی میناخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیشترین کاهش تردد در مسیرهای ارتباطی این استان مربوط به آزادراه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است که به حتم تا پایان اعمال محدودیت ترددها نیز به کمتر از این میزان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه خودروهای شخصی بیشترین کاهش تردد از جاده های ارتباطی زنجان را طی چند روز اخیر داشته اند، اظهار داشت: تردد وسایط نقلیه عمومی (باری و مسافری) از مسیرهای ارتباطی زنجان هیچ منعی ندارد و آزاد است اما با این حال رفت و آمد این نوع خودروهای سنگین نیز کاهش پیدا کرده است.

میناخانی با بیان اینکه هم اکنون جاده های زنجان بسیار آرام و خلوت هستند، ابراز امیدواری کرد این روند تا پایان اعمال محدودیت های کرونایی ادامه داشته باشد و اینکه عموم مردم در این روزها از سفر به دیگر استان های کشور خودداری می کنند قابل قدردانی است.

جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: در زمان حاضر اغلب مسیرهای ارتباطی این استان به ویژه گردنه‌ها مه‌آلود است و به رانندگان توصیه می‌شود برای پیشگیری از وقوع تصادفات احتمالی و حفظ جان خود، سرنشینان و دیگران با احتیاط کامل رانندگی کرده و در صورت نیاز از چراغ های مه شکن استفاده کنند و نسبت به رعایت فاصله طولی، دقیق باشند.

میناخانی، اظهار داشت: اگر تمامی رانندگان وسایط نقلیه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با دقت و حساسیت بیشتری عمل کنند در این صورت میزان تصادفات رانندگی نیز به حداقل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه غفلت در رانندگی، همواره حوادث تلخ و ناگواری را در پی دارد، گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و برف، بهتر است رانندگان وسایط نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی این استان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های زنجان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال بوده و آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین مجهز به ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف برخوردار هستند.

استان زنجان پنج‌ هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید