تسهیلات خسارت کرونا به 9 هزار واحد صنفی خرم‌آباد پرداخت شد


تسهیلات خسارت کرونا به 9 هزار واحد صنفی خرم‌آباد پرداخت شد

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار خرم‌آباد گفت: 54 میلیارد تومان تسهیلات به 9 هزار پرونده صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این شهرستان پرداخت شد.

جعفر طولابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای متضرر از کرونا در مرکز لرستان تصویب شده است.

وی تصریح کرد: کار اعطای وام به مابقی اصناف متقاضی ادامه دارد و دیگر واحدهای صنفی متضرر از کرونا نیز می‌توانند برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند و تشکیل پرونده دهند.

فرماندار خرم آباد همچنین از همراهی خوب کسبه و بازاریان در رعایت محدودیت های جدید کرونا تقدیر کرد و افزود: کاهش شیوع و ابتلای افراد به این ویروس تنها با مشارکت مردم امکانپذیر است که امیدواریم در مدت ۲ هفته تعطیلی گروههای شغلی، ۲، سه و چهار این مهم محقق شود.

طولابی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۳۱۲ مورد تذکر به واحدهای صنفی متخلف خرم آباد داده شد ادامه داد: در این مدت هفت واحد بی توجه به محدودیت های مصوب نیز پلمب شدند.

فرماندار خرم‌آباد اضافه کرد: مصوبه دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر منع رفت و آمد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد باید اجرا شود که براساس بررسی‌های بازرسان و تیم بازرسی فرمانداری در یک روز، صاحبان ۱۵۱خودرو تذکر گرفتند و ۲ خودرو نیز توقیف شدند.

استان لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا قرار دارد، تنها شهرستان چگنی وضعیت زرد دارد و مابقی شهرستانها در حالت نارنجی یا قرمز هستند.

از ابتدای شیوع کرونا تا دوم آذرماه ابتلای قطعی ۵۴ هزار و ۳۵ نفر شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۹۳ نفر جان باخته اند.

بیش از ۵۱ هزار واحد صنفی در لرستان فعال است و سهم خرم آباد از این تعداد ۱۷ هزار واحد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی