838 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سدهای بروجرد تخصیص یافت


838 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سدهای بروجرد تخصیص یافت

بروجرد - ایرنا - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تسریع در تکمیل 2 سد ابسرده و شهید بروجردی این شهرستان 838 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

فاطمه مقصودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده تا اعتبار لازم برای تسریع در ساخت و تکمیل این ۲سد صورت گیرد، به ‌زودی کار ساخت این ۲ پروژه مهم از طریق اجرای ماده ۵۶ عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: تاخیر در ساخت و تکمیل این ۲ طرح در آینده نزدیک شهرستان را با مشکل جدی کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه خواهد کرد.

مقصودی اضافه کرد: متأسفانه بودجه سد آبسرده که روند اجرایی آن تقریباً متوقف شده در یک سال فقط ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: اعتبار سد آبسرده از ۱۲ میلیارد تومان به ۳۶۲ میلیارد تومان و سد شهید بروجردی از ۳۴ میلیارد تومان به ۴۷۶ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند و جهت اخذ مجوز مالی ماده ۵۶ و انتقال به سرمایه‌گذار وارد بودجه سال بعد خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عملیات اجرایی سد آبسرده بروجرد در سال ۱۳۸۸ با هدف تأمین آب حدود هشت هزارو ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه شامل سه هزارو ۹۰۰ هکتار توسعه و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بهبود آغاز شد.

مقصودی افزود: سد آبسرده بروجرد یکی از چهار منبع تامین آب شرب شهرستان بروجرد است که همراه سه منبع دیگر تا افق ۱۴۲۰ با تامین ۵۰ میلیون مترمکعب، نیاز شهر بروجرد را تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا سد مخزنی آبسرده یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین پروژه‌های لرستان به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای است که علاوه بر تأمین آب شرب بلندمدت و پایدار شهر بروجرد، بلکه در افزایش تولیدات کشاورزی، رونق اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه صنعت گردشگری و احیا تالاب بیشه‌دالان بروجرد می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

سد شهید بروجردی از نوع سنگریزه ای با هسته رسی با حجم تنظیم حدود ۲۰ میلیون متر مکعب است که در شمال شهر بروجرد و بر روی رودخانه گندل گیلان احداث خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر