جوانان بشردوست هلال احمر قزوین برای ترویج کتابخوانی تلاش می‌کنند


جوانان بشردوست هلال احمر قزوین برای ترویج کتابخوانی تلاش می‌کنند

قزوین – ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: گروه‌های کتابخوانی جوانان بشردوست جمعیت هلال احمر استان در پنج سال اخیر تشکیل شده و برای تشویق جوانان به مطالعه تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حسن آصفی روز چهارشنبه در مراسم کتابخوانی جوانان بشردوست اهل هلال، ضمن تاکید بر اهمیت مطالعه و نقش آن در زندگی جوانان، افزود: کتاب بستر مناسبی برای تشویق جوانان عضو هلال به فرهنگ بشردوستی و صلح است و باید از این ظرفیت بیش از گذشته برای تعمیق فرهنگ بشردوستی و اهداف هلال احمر استفاده کرد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های سازمان جوانان، تشویق جوانان به کتابخوانی و مطالعه در راستای درک مفاهیم انسان دوستی است که نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی و جذب کمک‌های خیرخواهانه برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات هنگام بروز بلایای طبیعی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: اگر می‌خواهیم برای کشور خود قدمی برداریم و خدمتی انجام دهیم، بزرگترین قدم و خدمت، عادت به مطالعه و تشویق دیگران به کتابخوانی است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان قزوین نیز در این مراسم ضمن تشکر از دغدغه‌ها و فعالیت‌های مطالعه محور جوانان هلال احمر، گفت: کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت کشورهاست‌ و با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اجرای چنین برنامه‌هایی می‌تواند به بالا بردن سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی کمک کند.

فاطمه محمدبیگی در ادامه افزود: جوانان هلال احمر می‌توانند به عنوان سفیران دانایی در خانواده و جامعه حضور پیدا کنند و نقش سازنده‌ای را در این زمینه ایفا کنند.

محمدبیگی با قدردانی از فعالیت‌های خاص و خلاق جوانان هلال احمر در زمینه کتابخوانی، عنوان کرد: باید احساس نیاز به کتاب در جامعه نهادینه شود تا سطح آگاهی بالا رود چون تنها در این صورت، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و بسیاری از معضلات جامعه و دستگاه‌های اجرایی متولی مرتفع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!