500 بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری توزیع شد


500 بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از توزیع 500 بسته معیشتی توسط یک موسسه خیریه تهرانی بین مددجویان زیرپوشش بهزیستی این استان به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد.

نرگس عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته‌های غذایی بین خانواده‌های دارای یک فرد معلول که جمعیت خانوار آنها بالای پنج نفر است، توزیع شد.

به گفته وی، بسته‌های غذایی شامل چهار کیسه برنج، ۲ قطعه مرغ، ۲ بسته گوشت چرخ‌کرده، یک بسته گوشت و یک کارتن مواد غذایی از جمله رب گوجه ،تن ماهی، روغن، ماکارونی، حبوبات و چای است.

وی اظهار داشت:۷۹ بسته از این تعداد در شهرکرد، ۵۵ بسته در فارسان، ۵۴ بسته در بروجن ،۵۲ بسته در کوهرنگ، ۵۲ بسته در اردل، ۵۳ بسته در کیار، ۶۵ بسته در لردگان، ۴۳ بسته در بن، ۴۵ بسته در سامان توزیع شده‌است.

عسگری با اشاره به اینکه به منظور کمک به جامعه هدف در ایام کرونایی طرح ایران همدل و همچنین پازل مهربانی برای کمک به مددجویان زیر پوشش بهزیستی به صورت سراسری اجرایی شده است، افزود: از ۲ ماه گذشته در طرح ایران همدل ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و در قالب بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین مددجویان توزیع شد.

به گفته وی، در طرح پازل مهربانی نیز که برای تهیه نوشت‌افزار دانش‌آموزان زیرپوشش بهزیستی طراحی شده بود،۶۵۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اجرای همزمان ۲ طرح ایران همدل و پازل مهربانی افزود: با توجه به اینکه کلاس مدارس غیرحضوری برگزار می‌شوند و توجه مردم و خیران بیشتر برای کمک به معیشت مردم به خصوص نیازمندان است حضور خیران در اجرای طرح ایران همدل بیشتر بوده است.

وی تعهد استان در اجرای طرح پازل مهربانی را ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تا پایان این هفته اجرای این طرح که خرید یک قطعه پازل به ارزش ۱۰۰ هزار ریال است، ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۳۲ هزار معلول شناسایی شده است که از این تعداد بیش از ۱۷ هزار معلول مستمری‌بگیری دائم بهزیستی هستند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی