700 محتوای آموزشی با موضوع زلزله توسط دانش‌آموزان تهیه شد


700 محتوای آموزشی با موضوع زلزله توسط دانش‌آموزان تهیه شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز به کار فعالیت سازمان دانش‌آموزی برای برگزاری مانوز زلزله در فضای مجازی از ابتدای هفته جاری گفت: تاکنون بیش از 700 محتوای آموزشی و تولیدی با موضوع زلزله توسط دانش‌آموزان تهیه و به این سازمان ارسال شده است.

حبیب‌الله رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها افزود: بیست‌ و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی نیز هشتم آذرماه امسال در شبکه مجازی شاد برگزار می‌شود.

وی گفت: این مانور سراسری در سه محور تولید محتوای آموزشی، تولید فیلم اجرای مانور در فضای مجازی و اجرای مانور در سطح مدرسه در شهرستان‌ها و مناطق زرد صورت انجام می‌شود.

به گفته وی، دانش‌آموزان برای تولید محتوای آموزشی تولیدی خود می‌توانند یک اثر در قالب فیلم آموزشی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی اسلاید، پوستر و نقاشی با حداکثر ۱۰ مگابایت تهیه و از طریق شبکه شاد سازمان دانش‌آموزی مناطق و شهرستان‌ها به دبیرخانه مانور ارسال کنند.

رضایی افزود: از بین آثار ارسالی بهترین آثار که ایراد و اشکال نداشته باشند انتخاب و در شبکه شاد بارگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مانور زلزله امسال نیز به صورت سراسری و ساعت ۹ روز شنبه هشتم آذرماه برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموزان روز شنبه هشتم آذرماه پس از شنیدن آژیر مانور، نسبت به پناه‌گیری و خروج اضطراری از منزل اقدام و از این عملیات فیلم تهیه کنند و با حداکثر حجم ۱۰ مگابایت تا ۱۳ آذر از طریق شبکه شاد سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق به دبیرخانه مانور ارسال کنند.

وی اظهار داشت: همچنین مطالب و بسته‌های آموزشی نیز در زمینه زلزله در شبکه شاد بارگذاری شده تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان با مطالعه آن نحوه صحیح پناه‌گیری در منزل و مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای را فراگیرند و تمهیدات لازم برای کاهش خطرهای موجود در منازل صورت گیرد.

رضایی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۳۰۰ مربی پیشتاز عضو سازمان دانش‌آموزی هستند، گفت: جمع‌آوری و جمع‌بندی آثار توسط این مربیان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، رویکرد جدید سازمان دانش‌آموزی برای برگزاری مانور زلزله با عنوان "مدرسه ایمن – جامعه تاب آور" است .

در سالجاری ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند که بیش از ۸۲ درصداین دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)