ارزش موقوفات ثبتی امسال سمنان 161 میلیارد و 685 میلیون ریال است


ارزش موقوفات ثبتی امسال سمنان 161 میلیارد و 685 میلیون ریال است

سمنان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: 28 وقف جدید به ارزش 161 میلیارد و 685 میلیون و 750هزار ریال در این استان نیمه‌نخست امسال ثبت شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسماعیل تدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: واقفان در استان سمنان هشت قطعه زمین، پنج سهمیه آب، ۶ خانه، ۳ باب آپارتمان، ۲ باب مغازه، یک باغ و ۲ سهام شرکت‌های معتبر را وقف کردند.
وی ادامه داد: ۵۷ هزار سهم از سهام ۲ شرکت در قالب ۲ وقف با نیت هزینه‌کرد برای عزاداری و تغزیه امام حسین‌(ع) در استان سمنان وقف شده است.
وی بیان کرد: یکی از مصادیق احسان وقف است و به‌واسطه انجام این عمل خیرخواهانه می‌توانیم بسیاری از معضلات جامعه خود را برطرف کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: تامین هزینه امور مساجد و حسینیه، امور قرآنی، موقوفه امامزاده و برگزاری مراسم عزاداری، اشتغالزایی، طلاب و حوزه علمیه، دارو، درمان و تامین جهیزیه از جمله وقف های ثبت شده در استان سمنان است.
تدینی تصریح کرد: وقف احسانی بی‌منت است که در آن واقف با وقف بخشی از مال خود، آن بخش از دارایی را از مالکیت خود خارج می‌کند و تا قیامت در راستای نیت تعیین‌شده در وقفنامه استفاده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف فریضه ای شرعی است که برای ترویج آن، باید فرهنگ سازی شود چراکه با ترویج فرهنگ وقف در زمینه‌های مورد نیاز جامعه مانند اشتغالزایی، آموزش و بهداشت و درمان می توانیم شاهد آثار آن و پیشرفت جامعه باشیم.
وقف یکی از امور خیری است که همواره بر اساس نیازهای روز انجام و موجب شده تا در طول زمان خیرات و برکات آن به عموم مردم برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی