1460 خودرو از ناوگان حمل و نقل عمومی همدان دوگانه سوز شد


1460 خودرو از ناوگان حمل و نقل عمومی همدان دوگانه سوز شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: یک هزار و 460 دستگاه خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی استان شامل تاکسی، وانت بار و نیسان با نصب تجهیزات سوخت گاز طبیعی(سی.ان.جی) به صورت رایگان، دوگانه‌سوز شد.

امین روستایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خودروهای واجد شرایط به صورت رایگان و بر اساس اولویت، توسط کارگاه‌های مجاز به دوگانه سوز سی.ان.جی تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: در مراحل بعدی این طرح تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها، با دریافت یک سوم هزینه تمام شده، دوگانه سوز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان کرد: سه کارگاه در سطح استان همدان، زیر نظر اداره کل صنعت معدن و تجارت، خودروهای عمومی واجد شرایط را به صورت رایگان دوگانه سوز می‌کنند.

وی اضافه کرد: یک کارگاه دیگر نیز در حال راه اندازی است و به زودی آماده نصب تجهیزات سی.ان.جی بر روی خودروها می‌شود.

روستایی با اشاره به مصرف غیرمجاز سوخت گاز مایع (ال.پی.جی) توسط برخی از خودروها، عنوان کرد: بین ۶۰ تا ۸۰ درصد سوخت گاز مایع استان همدان در خودروهای ال.پی.جی غیر استاندارد مصرف می شود.

وی ادامه داد: خودروهای دوگانه سوز ال.پی.جی، بسیار خطرناک و غیر استاندارد هستند که البته شرایط دریافت معاینه فنی را ندارند و در صورت وقوع حادثه، مشمول بیمه هم نمی شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: مالکان این خودروها به صورت غیرمجاز و بیشتر از قیمت تعیین شده سیلندرهای سوخت گاز مایع را تهیه می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد قانونی شود.

وی بیان کرد: هشت شرکت در سطح استان همدان وظیفه پخش گاز مایع را بر عهده دارند که به صورت روزانه سوخت مورد نیاز مردم را تامین می کنند.

روستایی افزود: این فرآورده به شرکت‌های پخش ارسال می‌شود و روند پخش و توزیع بر عهده عوامل فروش ثابت و سیار است.

وی در خصوص افزایش نرخ و ایجاد بازار سیاه این محصول گفت: نوع شیوه توزیع و همچنین نظارت بر مبلغ مصوب و رسمی برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: هدف از توزیع سیلندرهای سوخت گاز مایع( ال.پی.جی)، تامین سوخت منازل خانوارهای بدون شبکه گاز طبیعی است.

وی اظهار داشت: در ماه هر خانواده می تواند برای تامین سوخت موردنیاز(گرمایشی و پخت و پز)، از سهمیه چهار سیلندر ۱۱ کیلویی به نرخ مصوب ۹ هزار و ۷۰۰ تومان استفاده کند.

روستایی عنوان کرد: مشاغل متفرقه ای که به سوخت گاز مایع نیاز دارند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت پخش فرآورده های نفتی به نشانی www.newtejaratasan.niopdc.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به به اینکه استان همدان از نظر تامین گاز شهری، در دسته استان های سبز کشور قرار دارد، اضافه کرد: سه هزار خانواده در سطح این استان انشعاب گاز شهری ندارند که سوخت مورد نیاز خود را از روش های دیگر تامین می کنند.

وی بیان کرد: ۵۰ باب جایگاه فعال عرضه سوخت سی.ان.جی نیز در استان همدان مشغول خدمت رسانی به مردم است.

بر اساس اعلام شرکت گاز استان همدان، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد از جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !