اشتغال دائم و افزایش بهره‌وری در تولید از مزایای کشت گلخانه‌ای است


اشتغال دائم و افزایش بهره‌وری در تولید از مزایای کشت گلخانه‌ای است

همدان-ایرنا- معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: کشت‌های گلخانه ای در همدان یکی از اولویت های برنامه ریزی در بخش کشاورزی استان است چراکه اشتغال دایم ، استفاده بهینه از منابع و افزایش تولید از مهمترین مزیت های کشت های گلخانه ای محسوب می شود.

«حجت الله شهبازی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازار پسندی، ماندگاری زیاد و تولید محصولات ارگانیک و سالم از دیگر مزایای کشت گلخانه ای است.

وی با اشاره به اینکه مشکل فصلی بودن کار کشاورزان در فضای آزاد با توسعه کشت گلخانه ای برطرف می شود، اظهار داشت: عمده مشکل کشت های گلخانه ای، تامین سرمایه موردنیاز است که این مشکل با حمایت دولت از طریق ارائه تسهیلات بانکی نیز رفع می شود.

وی با اشاره به روند مناسب اعظای تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه، افزود: دانش آموختگان رشته های کشاورزی تا ۹۰ درصد سرمایه موردنیاز برای کشت گلخانه و سایر متقاضیان نیز تا ۸۰ درصد سرمایه را می توانند از طریق تسهیلات بانکی تامین کنند.

وی اضافه کرد: شرایط مناسب برای توسعه کشتهای گلخانه ای در استان همدان فراهم شده و افزایش سطح گلخانه ها فقط نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵ هکتار گلخانه در استان همدان احداث شده که برهمین اساس سطح زیرکشت گلخانه ای استان به ۱۶۷ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان تولید شده ، ادامه داد: سال ۹۸ بیش از ۲۵ هکتار گلخانه به سطح گلخانه‌های استان همدان اضافه شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: براساس سند راهبردی، باید تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱۰ هکتارگلخانه در استان همدان احداث شود.

معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی های انجام شده سطح گلخانه‌های استان همدان در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۱۰ هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه طرح احداث ۱۴۰ هکتار گلخانه در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند، خاطرنشان کرد: درهمین ارتباط بیمه محصولات گلخانه ای نیز ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی